Hoe ga jij om met irritant weggedrag? En heb je wel eens eens de politie gewaarschuwd voor een, in jouw ogen, gevaarlijke weggebruiker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Ik ben wel eens bijna van de vluchtstrook "geramd" door een vrachtwagen, die het mij onmogelijk wilde maken om in te voegen. Ik heb dit niet aan de politie gemeld, maar wel meteen de bedrijfsnaam (welke op de vrachtwagen stond) en het kenteken genoteerd. Later heb ik een mail gestuurd naar het betreffende bedrijf. Kreeg netjes excuses en de chauffeur zou erop aangesproken worden.

Uiteraard moet je er op vertrouwen dit dit ook gebeurd, maar het gaf mij wel voldoening dat er op die manier op werd gereageerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik irriteer me aan irritant weggedrag, maar dat komt op en ebt weg... Dat komt en gaat... Ik doe daar dus niets mee, ik ben de ervaarder en kijk naar het komen en gaan van die emotie...

Nee de politie waarschuwen is geen optie en leidt tot niets in mijn ogen, dus dat doe ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb twee keer de politie gebeld. 1 keer omdat er een fietser over de vluchtstrook aan het fietsen was en 1 keer omdat de auto voor me van links naar rechts bleef slingeren op een slakke gangetje.

Irritant rijgedrag laat ik meestal zijn beloop. Even wat gas terug en je bent dat irritante persoontje achter een stuurwiel snel weer kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een keer de politie gebeld ivm iemand die slingerde - volgens mij was dat een alcomobilist.
Verder heb ik weinig last van irritant gedrag eigenlijk - ik haal ze in, houdt wat extra afstand of gebruik mijn geduld.
Wat ik wel enigszins irritant vind is dat veel chauffeurs (waarbij de groep vrachtwagenschauffeurs oververtegenwoordigd is) geen dimlichten aan doen in ons meestal donkere landje. Ze hebben niet door dat tegenliggers ze veel maar dan ook véél later opmerken en wat dus gewoon onnodig onveilig is.
Soms schakel ik dan even snel van dimlicht naar stadslicht en weer terug, met name als 't een grijze auto is en 't enigszins donker weer is. Maar zeer zelden hebben ze door waarom ik sein (want als ik in de spiegel kijk, dan doen ze 't licht niet aan) - dan denk ik: da's eigenlijk een gevaar op de weg want ze hebben geen verkeersinzicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb als stelregel: hoe hufteriger de bestuurder, hoe meer voorrang hij van mij krijgt.

Helaas heb ik vaak grote moeite mij aan mijn eigen stelregel te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan speel je toch juist hufterig gedrag in de kaart? Aangezien je ze dan geeft wat ze willen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het alternatief is dat het nog gevaarlijker wordt. Ofwel doordat ik een wegpiraat ga irriteren, ofwel doordat ik me laat verleiden een "spelletje" te spelen dat die wegpiraat beter beheerst dan ik.
Oogcontact en een dodelijke blik toewerpen is zeer verleidelijk. Middelvinger nog verleidelijker... maar ik weet me 9 van te 10 keer in te houden.

Politie heb ik nog nooit hoeven bellen, in de meeste gevallen was het een paar minuten ergernis voordat onze wegen zich weer scheidden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er één keer aan gedacht. Ik reed door de polder op een 2-baans-weg die verboden is voor alles wat niet-auto is, en iedereen rijdt 80 (of meer). Ik reed met de ondergaande zon in mijn ogen,hij stond te laag voor de zonneklep.
En voor me uit "reed" een scooter met 3(!) opzittenden zonder helmen, slingerend over allebei de rijstroken, in wals-tempo. Ik kon daardoor geen kenteken zien zonder zelf een gevaar op de weg te zijn, en bovendien had ik mijn mobieltje in de oplader liggen, dus ik heb het er maar bij gelaten. 'tSajjekindmaarwese - jajajaja.....