Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de juiste bandenspanning?

Ik heb een Peugeot Speedfight 2, maar ik weet nou niet wat de juiste bandenspanning is, ik heb op internet al wel gekeken maar daar kom ik zoveel verschillende dingen tegen dat ik het nou niet precies weet..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ben er vergeten bij te melden dat het om een scooter gaat!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Kijk in het instructieboekje of informeer bij de importeur of een dealer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal kan je dat zien bij het benzine statin bij de banden op pomp atomaat staannsoims de merken kan je zienwat je bandenspanning moet zijn
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bandenspanning heeft niks met het type auto te maken, maar met het type banden die je hebt.
Vraag er anders naar in een garage, meestal ligt het tussen de 2 à 2,5 bar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen auto maar een scooter. Inderdaad is het type band van belang, maar ook het gewicht dat op de voor- resp. achteras drukt, dus de belading van het voertuig, en de maximumsnelheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh sorry, geen verstand van brommers, misschien eens vragen in een brommer winkel ;-)
Ik weet niet op het bij jouw auto ook zo is maar vaak zit er een sticker aan de binnenkant van de deuren. Daar staat van alles op, ook de bandenspanning. Nogmaals ik weet niet of het bij deze auto ook zo is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken moet een scooterband van 12 inch (want die heb jij) een spanning hebben van 2,0-2,2 bar.

Op de zijkant van de band staat de maximum spanning vrijwel altijd vermeld, maar in een PSI waarde. Een simpele bandenspanningsmeter geeft zowel BAR als PSI aan.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding