Wat is de juiste bandenspanning?

Ik heb een Peugeot Speedfight 2, maar ik weet nou niet wat de juiste bandenspanning is, ik heb op internet al wel gekeken maar daar kom ik zoveel verschillende dingen tegen dat ik het nou niet precies weet..

Weet jij het antwoord?

/2500

Kijk in het instructieboekje of informeer bij de importeur of een dealer

meestal kan je dat zien bij het benzine statin bij de banden op pomp atomaat staannsoims de merken kan je zienwat je bandenspanning moet zijn

Bronnen:
shell

De bandenspanning heeft niks met het type auto te maken, maar met het type banden die je hebt. Vraag er anders naar in een garage, meestal ligt het tussen de 2 à 2,5 bar.

Ik weet niet op het bij jouw auto ook zo is maar vaak zit er een sticker aan de binnenkant van de deuren. Daar staat van alles op, ook de bandenspanning. Nogmaals ik weet niet of het bij deze auto ook zo is.

2,7

Normaal gesproken moet een scooterband van 12 inch (want die heb jij) een spanning hebben van 2,0-2,2 bar. Op de zijkant van de band staat de maximum spanning vrijwel altijd vermeld, maar in een PSI waarde. Een simpele bandenspanningsmeter geeft zowel BAR als PSI aan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100