Zit er na het tanken nog benzine in de slang? Worden we belazerd?

Dus je tank je auto en als je klaar bent hang je de spuit op. Die slang hangt dus naar beneden en gaat met een boog omhoog de installatie in.
Maar er zit toch nog benzine het gedeelte wat beneden hangt? Stel dat dat nog 1/10 liter is. Dat blijft zitten na elke tank beurt. Op een goede dag is dat bij elkaar een flinke slok benzine.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Het beste antwoord

deze benzine zat er ook al in toen jij begon met tanken. Het zou dus alleen zo moeten zijn als de hele buis is leeggehaald en jij als eerste tankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als iedereen dat doet blijft dat ook het zelfde. De slang moet toch weer eerst gevuld worden en dat is dan toch ook weer benzine. Het is dus geen flinke slok benzine. Zodra je de handgreep inknijpt loopt er benzine en loopt de meter. Stel dat jij in staat bent de slang helemaal leeg te laten lopen dus na het tanken. Dan heeft de volgende die wil tanken een strop van een hele slang benzine. De meter loopt op het moment dat de greep wordt in geknepen maar moet de slang dus eerst nog vullen