Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang staat een stoplicht op oranje?

Ik vraag me wel eens af of dit verschilt..... De ene keer lijkt dit namelijk veel langer dan de andere keer....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
9.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De tijd tussen oranje en rood licht hangt af van de maximumsnelheid op de weg waar de verkeerslichten staan. Wanneer de maximumsnelheid ter plekke 50 km/u is, duurt de "omspringtijd" ongeveer 3 seconden. Op een 70 km/u weg duurt het ongeveer 4 seconden. Oranje licht betekent dus eigenlijk "stoppen als het mogelijk is ".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit is afhankelijk van (de toegestane maximumsnelheid op)het betreffende weggedeelte. Heeft dus te maken met het tijdig kunnen afremmen bij het overgaan van groen naar oranje/geel. Er moet op een normale wijze gestopt kunnen worden. Waarschijnlijk is de duur variabel van 1 tot 3 seconden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Als je met automobilist met de toegestane snelheid naar een groen verkeerslicht rijdt, moet het mogelijk zijn te stoppen voordat het licht rood wordt. Dus reactietijd plus remtijd. Remtijd is afhankelijk van de snelheid, en daarmee is de tijd dat een verkeerslicht op geel staat afhankelijk van de maximumsnelheid ter plekke.

Als je bedoelt dat je het gevoel hebt dat één bepaald verkeerslicht soms korter en soms langer op geel staat, dan ligt dat aan je gevoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het ook afhankelijk is van de grootte van het kruispunt - het moet tenslotte leeg zijn, voor het kruisende verkeer groen krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wat jij noemt is de tijd die verstrijkt tussen het rood worden van het ene licht, en het groen worden van het andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt vast helemaal gelijk.....Nu je dit zegt, bedenk ik de wegwerkzaamheden, waarbij alleen rood en groen gebruikt worden - geen goed doordacht antwoord van mij dus.....
Ha, die Pinkie;

Een stoplicht staat nooit op oranje, enkel op rood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is altijd hetzelfde namelijk 3 seconden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot het rood word
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel heel makkelijk punten verdienen he... Deze keer geef ik eens echt een -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je, het gaat niet om de punten en om dat te bewijzen blijf ik wel weg van goeie vraag. Als er al geen grapje meer gemaakt mag worden hoeft het voor mij niet meer.
Dit is de tweede keer dat ze mij hier wegjagen maar nu is het definitief.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding