Een verkeerslicht staat verkeerd ingesteld. Aan wie geef ik dit door?

Fietsers die linksaf willen oversteken een kruispunt over staan nu een eeuwigheid te wachten. Het werd tot vijf keer groen voor de recht doorgaande auto's, ten slotte besloten we op eigen houtje te gaan. Dit is al enkele dagen het geval. ik heb op de site gekeken van ons stadskantoor, maar geen relevant linkje. Hoe kan ik dit opgelost krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Je moet dit melden bij de wegbeheerder. Dat kan de gemeente zijn als het binnen een gemeentegrens ligt maar kan ook de provincie zijn als het bv een provinciale weg is. Zelfs het rijk kan als het een rijksweg is.
De politie en rijkswaterstaat kan je eventueel doorverwijzen. Handig als je dan bij de hand hebt het verkeerslichtnummer en de straatnamen.
Die eerder genoemde site, nederlandbereikbeer.nl staat vermeld dat als er meerdere meldingen zijn dat er dan pas wat gedaan wordt. Als je de wegbeheerder rechtstreeks zelf kunt benaderen kan je meer druk uitoefenen en de gevaarsetting aangeven. Blijven bellen en mailen helpt enorm (uit eigen ervaring).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aan de politie en eventueel ook aan de gemeente.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb nog een landelijke site gevonden om het te melden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij het gemeente huis woord je waarscheinlijk wel geholpen

of door verwezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de gemeente, eventueel bij de politie als het gevaarlijke situaties opleverd.

Onze gemeente heeft een "buitenlijn", maar dat is een uitzondering.
Je zegt er niet bij waar je woont, dus het enige wat ik kan zeggen is: pak de telefoon en laat je niet te vaak van het kastje naar de muur sturen. ;-)

Een snellere maar iets minder legale tip:
pak een breekijzer, open het regelkastje en zorg ervoor dat de fietslichten altijd op groen staan :-P