Kunnen we de sneeuw niet beter gewoon laten liggen.?

Gewoon de bovenste laag eraf schuiven,en niet strooien.
Of hooguit wat zand.
Met al dat strooien creeren we iedere keer ijsbanen.
Andere landen strooien niet zoveel als hier in Nederland.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ g.v.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in Zweden...lijkt me ook beter voor het millieu
zondag
13 jaar geleden
+

Het beste antwoord

bij ons achter de snelweg wordt niet gestrooid of geschept en ik heb er bijna net zo veel grip als in de zomer.
nu loop ik daar. maar dat maakt niets uit.
nu komen daar ook weinig mensen dus is het rij maagdelijke sneeuw.
mensen die hun stoep schoon scheppen creëren hier een zeer gladde situatie.
ie kunt er beter een beetje zand op strooien.
tot zover ben ik het met je eens.
de drukke fietspaden daarintegen zijn niet gestrooid maar ook spek en spekglad.
iedereen heeft de sneeuw lekker plat gereden en dat is weer gaan bevriezen en vormt zo een ijslaag die verschrikkelijk glad is.
hier kun je beter wel strooien naar mijn mening.
maar strooi dan idd met zand, dat is ook minder snel op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik begrijp jouw opmerking niet: met dat strooien creeren we ijsbanen.

Hier in de stad zijn de wegen die eerst geschoven zijn en daarna bestrooid keurig schoon.

De straten waar niets gedaan wordt, dat zijn de ijsbanen.

Dus nee, niet de sneeuw laten liggen.
En zeker niet de bovenste laag er af schuiven.
Wat dan blijft liggen wordt hard bevroren en een ijsbaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp jouw opmerking wel. Goed voorbeeld zijn de fietspaden hier. Waar de sneeuw ongemoeid is gelaten is het minder slecht als waar ze wat gepekeld hebben. Aangezien er op de fietspaden niet al te veel gereden wordt, vriest deze pekel net zo hard weer aan en krijg je een levensgevaarlijke baan, met ijspunten en al. Evenzeer de stoepen waar men zo goed en zo kwaad de sneeuw weg heeft gehaald. Daar glij ik eerder uit dan de rulle sneeuw. Men heeft niet door dat louter sneeuw helemaal niet glad is. Dus ik deel jouw mening: We kunnen de sneeuw beter gewoon laten liggen. Het is de minst slechte oplossing van alles in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in duitsland, waar het zeker in het zuiden veel meer sneeuwt dan hier (landklimaat ipv zeeklimaat) strooien ze gewoon met zand.

nog een voordeel: van die pekel die ze hier strooien gaat je auto keihard roesten.

handige tip: zodra de pekel van de weg af is (2 dagen na het laatste strooiwerk): even je auto door de wasstraat, zo een die ook de onderkant goed schoonmaakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, laat de sneeuw gewoon liggen en strooi met zand. Pekel helpt alleen daar, waar het z.g. 'ingereden' wordt, dus op drukke autowegen. In woonwijken en op fietspaden helpt pekel weinig.