waarom worden te hoge vrachtauto's niet op tijd geweerd bij de Velsertunnel?

Regelmatig staat het verkeer vast wegens het vastlopen van een vrachtauto in de Velsertunnel

Weet jij het antwoord?

/2500

er zal wel een bord staan hoe hoog een vrachtwagen max mag zijn maar als de chauffeur het bord niet ziet of niet weet hoe hoog hij precies is dan rijden ze zich vast Toegevoegd na 1 minuut: er schijnen zelfs stoplichten te staan die op rood springen zodra een wagen te hoog is

Bronnen:
http://www.chauffeursforum.nl/archive/inde...

De chauffeurs dienen zelf op de borden te letten. Er word ruim van tevoren de hoogte van de tunnel aangegeven. De chauffeur hoort de hoogte van zijn eigen vrachtwagen te kennen en dan de juiste beslissing te nemen. Blijkbaar is dit erg moeilijk...

Borden lezen is blijkbaar moeilijk ;-) Vaak werkt men met een balk met kettingen o.i.d. maar de chauffeurs zijn erg eigenwijs en denken dat het wel lukt. Men moet iets elektronisch uitvinden zoals een hoogtemeter die daarna een niet te missen waarschuwing geeft.

Dat worden ze wel. Circa 2 km voor de tunnel rijden ze onder een hoogte meting door. Als die te hoog meet komt er een enorm bord op met: U bent te hoog volg (een pijl) Dan gaan ze voor de tunnel weer onder een meting door als ze die negeren gaat het licht op rood. Vervolgen hoor je via de omroep dat die truck naar de kant moet Echter de meeste truckers die doorrijden zijn onze oostblok vrienden die hun eigen regels hebben en zich daar niks van aantrekken. En die rijden stomweg door.

Borden staan er keurig geplaatst, er staan waarschuwingslichten en een chauffeur moet de afmetingen van zijn voertuig weten. Kan het nog zo zijn dat de chauffeur bij afwijkende maten van zijn voertuig (exceptioneel transport) een ontheffing krijgt om met een hogere auto op de wegen in nederland te rijden. In deze ontheffing staat een lijst met wegen waar niet gereden mag worden ivm hoogte/zwaarte beperkingen. Kortom er wordt een hoop gedaan om de ellende te voorkomen, maar overal in nederland blijft men te hoog rijden en probeert men vaak ook een leffie te pakken door te denken dat de tunel een stuk hoger is als de aangegeven afmetingen. Staan wij weer lekker in de file.

het probleem bestaat in de hoofdzaak uit chauffeurs,die springer zijn en dus elke keer met een andere vrachtwagen de weeg op gaan. niet elke vrachtwagen heeft de zelfde hoogte,al zijn het maar centimeters,dit ivm banden,luchtdruk,veering,of de opbouw. in dit geval weet de chauffeur dus niet zijn exacte hoogte. vaak word er dan nog met collega's gebeld om te fragen of ze wel door bepaalde tunnels kunnen.maar dat de ene vrachtwagen erdoorheen kan heet niet dat dat ook voor de ander geld. ik ben zelf chauffeur op een vaste vrachtwagen en weet dus ook mijn afmeetingen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100