Als je schade hebt aan je auto omdat een fiets tegen je auto is omgewaaid door de storm wordt dit dan vergoed ?

Stel ik zet mijn fiets tegen een lantaarnpaal en mijn fiets waait om door de storm tegen een auto en die auto loopt schade op moet ik dit dan vergoeden of valt dit onder natuur rampen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje wind waar je fiets van omwaait is géén natuurramp.

Het beste antwoord

Ik denk je hiervoor je eigen WA verzekering kunt/moet aanspreken. Het is jouw fiets die de schade heeft veroorzaakt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar aan de andere kant denk ik weer dit valt misschien weer onder natuurramp.
En schade door natuurramppen wordt weer niet vergoed.

Andere antwoorden (3)

De eigenaar van de fiets wordt aansprakelijk gesteld.
jc54
13 jaar geleden
In België zou de fietser zijn familiale verzekering kunnen aanspreken.
Heeft hij dit niet,moet hij het uit persoonlijke zak betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietseigenaar is aansprakelijk. Als het gedurende de afgelopen dagen is gebeurd helemaal omdat men uitgebreid voor storm is gewaarschuwd.
Tenzij er sprake is van overmacht zoals bijvoorbeeld baldadigheid.