Wat is er aan de hand op de A28 (zie toelichting)?

Op de A28, tussen Zwolle en Meppel zijn (voor zover ik kan nagaan) in beide richtingen over de volledige lengte 3 rijstroken beschikbaar.

De derde rijstrook lijkt niet verschrikkelijk nieuw of zo, maar hij is aan beide kanten niet beschikbaar, er staan van die verticale kunststof paaltjes (rood-wit) op om de pak hem beet 20 meter.

Wat is hier aan de hand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

De derde rijstrook is net nieuw aangelegd en nog niet in gebruik, helaas want ik woon er vlakbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ZWOLLE - De extra rijbanen op de A28, die inmiddels tussen Zwolle en Lichtmis zijn aangelegd, kunnen niet per direct in gebruik worden genomen.
Die boodschap had de Zwolse wethouder Cees Berkhout gisteravond voor raadslid Bert Smit. De CDA'er stelde mondelinge vragen en wees erop dat de verkeershinder bij (en op de aanvoerwegen in) Zwolle nu onnodig voortduurt. Van Rijkswaterstaat had Smit intussen begrepen dat de weg er dan wel ligt, maar dat de bebording nog aanpassing behoeft en er nog geluidschermen moeten worden aangelegd. De wethouder toonde begrip voor de irritatie van weggebruikers, maar noemde nog een procedurele reden om de extra rijbaan nog niet te gebruiken. "Er loopt bij de Raad van State nog een procedure, aanhangig gemaakt door burgers van Zwolle. Die moet eerst worden afgehandeld voor de gehele weg kan worden opengesteld." Berkhout meldde te verwachten dat Rijkswaterstaat 'over een week of twee' kan aangeven wat de vervolgstappen zijn. CDA'er Smit toonde zich verbaasd over het feit dat de Raad van State nog een uitspraak moet doen over een weg die er al ligt.