Waar kun je verkeersonveilige situaties het beste melden en wordt er dan ook iets mee gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Bij de wegbeheerder, danwel de gemeente waar de lokatie zich bevindt. Vraag in je melding altijd om een reactie omtrent het door jou gesignaleerde probleem. Als er niets lijkt te gebeuren kan je ook bij de politie een melding maken. Mijn ervaring is dat er meestal iets mee gebeurt, maar dat je geduld moet hebben. vb gemelde vorstschade aan wegdek is gemeld in maart, as week wordt weg pas in zijn geheel opnieuw ge asfalteerd. In de tussentijd zijn er wel waarschuwingsborden geplaatst door de gemeente (wegbeheerder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij 3VO. Dit zeggen ze zelf in hun reclamespots
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de gemeente. als er genoeg klachten binnenkomen doen ze er wel wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
binnen de bebouwde kom bij de gemeente, buiten de bebouwde kom bij de provincie of rijkswaterstaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin bij de gemeente. In onze gemeente krijg je vervolgens een schriftelijke bevestiging dat ze de situatie gaan bekijken. Als je dan geen resultaat hebt, kun je proberen om meer buurtgenoten te organiseren en het samen te proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij 3VO maar in praktijk gebeurt er zelden iets.
Vaak verwijzen ze je door naar de gemeente en of wegbeheerder.
Door teveel regels en administratieve rompslomp en besluiteloosheid ben je 3 gemeenteraden verder en worden eerdere besluiten van tafel geveegd of afgedaan omdat er geen budget voor is.
In Nederland geldt de put dempen als het kalf verdronken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In onze gemeente besteedt het plaatselijke huis-aan-huisblad aandacht aan verkeersonveilige situaties in de stad. Wend je tot die krant en zij wenden zich namens jou (of de buurt) tot de gemeente en schrijven erover.