Duiven hebben een ingebouwde radar maar de wetenschap is er nog niet helemaal achter waar hij zich bevindt.Geblinddoekte duiven vliegen feilloos naar huis.Er zijn ook proeven gedaan met magneten om het mechanisme te ontregelen maar vergeefs, het ingebouwde kompas bleef werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingebouwde tom-tom... ideaal! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie bedenk er in godsnaam het idee om duiven geblindoekt met magneten aan hun hoofd naar huis te laten vliegen

Andere antwoorden (4)

Postduiven weten alleen hoe ze TERUG naar huis moeten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een postduif is een duif die, na een periode bij de eigenaar te hebben doorgebracht, naar elders wordt vervoerd en wordt losgelaten. De duif vindt op nog niet volledig begrepen wijze de weg naar zijn oorspronkelijke verblijf terug. De postduif stamt waarschijnlijk af van de rotsduif.
Postduiven hebben een fenomenaal oriëntatievermogen. Een duif die ver van huis wordt gebracht, tot honderden kilometers ver, weet feilloos zijn thuis terug te vinden. Daarom werden ze gebruikt om berichten over te brengen; zo ontstond ook een sport, de duivensport, waarbij het erom gaat welke duif het snelst thuis is na gezamenlijk te zijn gelost.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben een heel goed oriëntatievermogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft er mee te maken dat ze zich richten op het magnetische veld van de aarde.

Overigens schijnt het niet in alle compasrichtingen even goed te werken.Er wordt daarom ook goed gekeken naar welke plaats de duiven vervoerd worden om vervolgens los gelaten te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
post duiven hebben een heel goed geheugen daarom weten ze het