Als je gaat vliegen, mag je in je reisbagage die je afgeeft nu wel of geen vloeistof meenemen en spuitbussen (haarspray?)

Kun je voor spuitbussen in je koffer aangehouden worden?

13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het juiste antwoord staat in de reisvoorwaarden. Vroeger afgedrukt op een aparte slip in je ticket en tegenwoordig vermeld als je via het internet boekt. Je komt deze voorwaarden vanzelf tegen als je je boeking doet want je moet accoord gaan met de voorwaarden anders gaat je boeking niet door. Staat waarschijnlijk onder het hoofdstuk gevaarlijke stoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alles wat in 't ruim gaat mag vloeistoffen bevatten...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vloeistoffen wel. Spul dat onder druk staat mag niet mee. Ook licht ontbrandbare stoffen mogen niet mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij dat je dat gewoon mee kan nemen. Ik heb er nog nooit van gehoord dat dat niet zou mogen. Ik neem zelf ook wel spullen mee die onder druk staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vloeibare materialen die niet brandbaar zijn mogen wel worden meegenomen met een maximum van 100 ml per verpakking. Spuitbussen mogen niet mee in de handbagage, wel in het ruim van het vliegtuig.