Wat is het verschil tussen economy, business en first class?

Business class is soms gewoon €1000 duurder. Is dat het dan echt waard vraag ik me af... Wat is het verschil tussen economy, business en first class?

3.2K
Inekez1
een jaar geleden
https://ticketspy.nl/klm-business-class/

Antwoorden (3)

Business class, ten opzichte van economy class:
-Speciale incheckbalies
-Toegang tot aparte wachtlounge
-Vaak betere stoelen (slaap mogelijk op lange-afstandsvluchten).
-Veel uitgebreidere maaltijden;
Aanvulling: In First class zijn de stoelen/beenruimte en service vaak nog veel beter. Daarnaast speelt privacy een rol - je kunt niet worden lastiggevallen, wat zeker hele en halve beroemdheden aantrekkelijk vinden.
Toegevoegd op 6 maart 2023 13:55: tekst
een jaar geleden
gvrox
een jaar geleden
Ook bij de securityscan kom je in een aparte (meestal kortere) rij, en op sommige vliegvelden ook in een aparte rij voor paspoortcontrole. Op een lange vlucht is het zeker fijn om te kunnen liggen (maar meestal betaal je dan meer dan 1000 meer). Op Europese vluchten voegt business class qua comfort weinig toe, dan zit je b.v. in een rijtje van 3 en is de middelste 'stoel' een tafeltje.
Wanneer je een reis gaat boeken heb je vaak keuze uit verschillende reisklassen: economy-, business- en first class. Een vliegreis is vaak economy class. Bij overige reisklassen krijg je steeds een upgrade in voorzieningen en service. Denk bijvoorbeeld aan een comfortabelere stoel of een uitgebreidere menukaart. In de first class heb je nog meer extra’s zoals een stoel die fungeert als bed, eten van topchefs en vervoer vanaf het vliegveld met een limousine. De extra services kunnen per luchtvaarmaatschappij verschillen.
Economy class is de goedkoopste optie en biedt de minste luxe. Business class biedt meer comfort en luxe, zoals meer beenruimte, betere maaltijden en meer entertainment. First class biedt de meeste luxe, zoals een privécabine, uitgebreide maaltijden en een persoonlijke service.
10 maanden geleden