Hoe vaak gaat er een vliegtuig van Bilbao naar Nederland?

Ik zou graag willen weten hoe vaak er per jaar een vlucht gaat van Bilbao (Spanje) naar Schiphol? En hoe vaak de vlucht van deze vluchtroute is gecrasht!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
ronron1212
5 jaar geleden
Hoe bedoel je gecrasht ?
ronron1212
5 jaar geleden
https://www.skyscanner.nl/routes/ams/bio/amsterdam-schiphol-naar-bilbao.html
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Hoe bedoel je gecrasht ?"
Of er een vliegtuig op die route is neergestort zoals op Cuba vorige week.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het antwoord op je eerste vraag is heel lastig te bepalen. KLM heeft ongeveer 3 vluchten per dag naar Bilbao en weer terug. Ook vliegt Vueling direct, alleen dat is ongeveer om de 2 dagen. Verder zijn er nog vele andere vluchten die van Bilbao naar Schiphol vliegen, maar dat is dan met een tussenstop ergens anders. Ik weet niet zeker hoe vaak er een vliegtuig is gecrasht op die route, maar dat is waarschijnlijk nooit gebeurd en stel dat het gebeurd is, is het ook niet relevant voor aankomende vluchten.

Antwoorden (1)

Er zijn 3-4 directe vluchten per dag (24 per week, een normale manier van tellen in de luchtvaartbranche) op deze routes.
Het santal crashes is waarschijnlijk nul, maar deze vraag is betekenisloos aangezien de kans op een crash klein is en niet afhangt van de route (hoewel wel van de maatschappij en luchthaven; Schiphol is waarschijnlijk een relatief onveilige luchthaven, zie ook de crash van de Turkse Boeing in 2009.