Er kan niets gebeuren, behalve dat je uitzicht belemmerd zou kunnen worden.
Mogelijk is het ventilatiegaatje wat verstopt.

Uit bron :
- Als je graag aan de raamkant zit in het vliegtuig, dan heb je het misschien wel eens gezien. Aan de onderkant van een vliegtuigraam zit altijd een klein gaatje. Maar waar dient dit gaatje eigenlijk voor?

De kleine opening wordt ook wel het ventilatiegat genoemd en heeft een belangrijke functie, schrijft piloot Mark Vanhoenacker in een column op de website van het blad Slate. Het gaatje zit in het raam tussen de binnenste en buitense ruit en zorgt ervoor dat er niet te veel druk wordt uitgevoerd op de ramen. Op grote hoogte is de atmosferische druk te laag. Daarom wordt de luchtdruk in de cabine verhoogd. Het ventilatiegat zorgt er voor dat de buitenste ruit deze druk aan kan.

Het ventilatiegat zorgt er ten tweede voor dat het vocht tussen de het eerste en tweede raam vrij kan komen. Hierdoor beslaan de ruiten in het vliegtuig niet. Heel fijn dus, zo'n gaatje. Anders konden we op weg naar vakantie niet van de mooie uitzichten genieten. -----
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
inclusief wat uitleg... Plus !