Mag je twee tassen op elkaar binden als handbagage in een vliegtuig?

Als je reist in het vliegtuig met enkel handbagage en je handbagage is kleiner dan de voorgeschreven grootte, mag je dan een andere tas er op vast binden? Telt het dan als twee stuks, of is het door het vastbinden maar één? Ik reis met Transavia.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K
ronron1212
7 jaar geleden
Het zijn en het blijven twee tassen of je nu wel of niet ruimbagage meeneemt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Creatief gedacht, maar ik denk niet dat dit is toegestaan. Het blijven 2 tassen. Hoewel je het uiteraard kunt navragen bij Transavia.
Waarom probeer je de bagage niet in 1 (iets grotere) tas te stoppen? Dan speelt dit probleem sowieso niet. Bedenk trouwens ook dat niet alleen de afmetingen een rol spelen, maar ook het gewicht. Als je een basis-ticket hebt, mag je max. 10 kg handbagage meenemen.
https://www.transavia.com/nl-NL/service/basic-plus-max-tarief/
paulus811
7 jaar geleden
wat wel en niet mag staat duidelijk op de website. https://www.transavia.com/nl-NL/service/handbagage/

Antwoorden (1)

Deze oplossing mag niet. Maar ene tas in de andere doen wel. Of beide tassen in een grote plastic tas doen wel. Bij het boarden en het inchecken zijn de controle momenten. Dus zorg dat je dan binnen de grenzen zit. Daar tussen en later kun je weer twee tassen van maken.

Ook is het soms een kwestie van geluk en afhankelijk van de inschatting van de personeel van Transavia. En handigheid van de reiziger. Dus hou je rustig en werk mee dan kan er meer dan als je lastig bent.