De Boeing 787 Dreamliner, het nieuwe paradepaardje van Boeing belooft een succes te worden. Dit vliegtuig is lichter, stiller en zuiniger dan andere toestellen. Er wordt een brandstofbesparing geboekt van 20% per passagier.

De Airbus A380 daarentegen zegt wel milieuvriendelijk te zijn, maar alleen als het vliegtuig zou zijn uitgerust met het maximale aantal stoelen, wat oploopt tot meer dan 800. Doordat de A380 vliegtuigen slechts 450 tot 490 stoelen hebben, pakt het brandstofverbruik per passagier veel ongunstiger uit. Daar komt ook nog bij dat de meeste vluchten voor slecht 80% zijn volgeboekt.

Toegevoegd na 3 uur:
De Airbus is veel groter,dus zal wel meer energie vragen om zo'n groot vliegtuig te maken.
7 jaar geleden
gvrox
7 jaar geleden
Gaat de vraag niet over de milieuvriendelijkheid van de productie ipv milieuvriendelijkheid in gebruik ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
met het maken van vliegtuigen....