hoe moet je je inchecken bij het ook verstappen op het vliegveld?

We vliegen met pegasus van Amsterdam naar sabiha gokken naar kutaisi. We hebben de tickets in een koop gekocht. Koffers zullen dus gelabeld worden voor de gehele reis. Waar we alleen mee zitten is het overstappen ik in Istanbul. Moeten we dan langs de bagage band, door de douane terug naar de vertrekhal, daar opnieuw inchecken en weer door de Douane? Of kunnen we tussendoor lopen naar de gate zeg maar zonder in te Checken? Of moeten we tussendoor lopen en bij de gate of waar dan ook opnieuw inchecken?kortom hoe? We zijn namelijk nog nooit overgestapt en nog nooit op het vliegveld sabiha geweest. Dank jullie wel!

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb dusal navraag gedaan bij pegasus over d bagage. Dat komt goed en word gelabeld voor de gehele reis. Aleen hoe stappen we daar over en hebben we een tijdlijk visum nodig?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De bagage wordt als het ware automatisch overgeladen in het volgende vliegtuig, dwz dat Pegasus weet dat jouw bagage verder moet dan Istanbul. Je moet zelf naar de gate voor het volgende vliegtuig lopen.

In verband met alle terreurdreigingen de laatste tijd is het mogelijk dat ze je in Istanbul nog eens je bagage aan laten wijzen, maar ik denk het eigenlijk niet.
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Ik heb informatie proeren te googelen over Sabiha Gokcen Airport en die is tegenstrijdig:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luchthaven_Istanboel_Sabiha_G%C3%B6k%C3%A7en
http://www.bodrum-bodrum.nl/startpagina/reist/overstappentransferopistanbulsabihagoekcen Waarschijnlijk: Bagage is doorgelabeld (dus gaat in één keer naar eindbestemming), maar paspoortcontrole is dus in Sabiha Gokcen, en kan lang duren,. Verder is onduidelijk of je (zoals op Schiphol) één terminal hebt en dus verder 'airside' blijft, of dat er twee terminals zijn. De website van de luchthaven zelf is niet bijzonder duidleijk:
http://www.sabihagokcen.aero/passengers-and-visitors/terminal-guide/new-terminal/terminal-plans
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt daar geen visum nodig in Turkije je mag gewoon wachten op je volgende vlucht in een aparte terminal of in de vertrekhal