Mag je de hersluitbare plastic zak met vloeistoffen erin in het vliegtuig openmaken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Nee, volgens mij niet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, het hele idee is dat die zakken gecontroleerd kunnen VOOR dat ze het vliegtuig in gaan. Daarna maakt het niet meer uit.

Antwoorden (3)

Nee, en als ik het goed heb, mag je ze zelfs niet mee het vliegtuig in nemen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ze niet als handbagage meegaat hoeft het ook niet in een aparte doorzichtige zak te zitten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag vloeistoffen tot 100 ml. Er flesje tot max. 1 liter in een doorzichtige plastic hersluitbare zak in je handbagage meenemen. En ja, in het vliegtuig maag je dit openmaken.
Utrecht
8 jaar geleden
En na de securitycheck mag je ook nog vloeistoffen (drank, parfum etc) kopen. Deze gaan in een verzegelde plastic zak.
Ja, dat mag, er zijn mensen die medicijnen in vloeibare vorm meenemen en deze in het vliegtuig tijdens de vlucht moeten gebruiken, in dat geval is het dus nodig het zakje te openen. In alle andere gevallen mag het ook, als ze maar weer gesloten zijn zodra je de luchthaven ingaat.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vloeistoffen gekocht op het vliegveld, mogen niet uit de tas gehaald worden tijdens de vlucht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat mag.
Het doel van het afsluitbare zakje is dat de beveiliging bij de securitycheck dan direct kan zien of je je aan de vloeistofregels houdt.
Na de securitycheck kan je in principe het zakje in de prullenbak gooien.
Eigenlijk is het logisch want veel mensen hebben dingen als lensvloeistof of tandpasta in dat zakje zitten en dat wil je dan toch echt wel aan boord gebruiken.