Als de vliegtuigen weer gaan vliegen hebben de gestrande passagiers dan voorrang ?

.... op de passagiers die een reservering en een betaald plaatsje hebben op een vliegtuig morgen , overmorgen of later deze week , dat ze al maanden of weken van tevoren hebben geboekt ?

Want hoe kunnen ze anders al die gestrande reizigers vervoeren ? Vliegtuigen zijn immers meestal volgeboekt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk gaan mensen die al 4 dagen onderhand wachten voor op jouw geboekte vlucht.

Maar omdat ze zo achterlopen, zullen de reguliere vluchten ook niet door gaan en wordt er gewacht tot alles weer op de rails is voordat alles weer op de reguliere tijd gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, reizigers met een ticket hebben voorrang op de gestrande passagiers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, denk het niet mensen die een ticket van die nieuw opgestarte vluchten hebben zullen wel voorrang krijgen.
Die zijn sneller want die staan al op de passagiers lijsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor de ervaring +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele troost, dankje.
Ik zit nu in Fuerteventura. Nu nog regulier, ik vlieg donderdag terug - althans, dat is de bedoeling.

Van de reisorganisatie heb ik gehoord dat, ALS er donderdag wordt gevlogen, de mensen die geboekt hebben, voorrang hebben. Dus ik vlieg eerst, pas daarna komen de mensen aan de beurt die al een paar dagen lang zitten te wachten.

Andersom zou betekenen dat mensen die nergens schuld aan hebben, toch last zouden hebben van de problemen van andere mensen - dat zal dus niet gebeuren.

Dus: geboekte mensen gaan voor, de gestrande mensen moeten het hebben van lege plekken en van extra vliegtuigen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Vergelijk het met een concert waarvoor je kaartjes hebt gekocht voor een bepaalde dag. Als de zanger die dag ziek is, gaat jouw concert niet door.

Wat gebeurt er nu als de zanger daarna weer beter is?

De mensen die voor *die* dagen kaartjes hebben, kunnen gewoon op de door hun geboekte dag naar het concert. Jij moet wachten. Het is niet zo dat alle concertbezoeken met één avond worden doorgeschoven.

Wanneer de zanger besluit een extra concert in te lassen, kom jij aan de beurt. Of wanneer er nog plek is op één van de andere concerten, natuurlijk.

Kan best zuur zijn, maar da's dan jammer.
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Wat ik heb geschreven is zoals het is. Wij zaten daar, en konden gisteren vliegen op de door ons geboekte vlucht. Een paar Zwitsers, die eigenlijk maandag hadden moeten vliegen, zitten daar nu nog steeds - zij vliegen waarschijnlijk pas komende maandag. Dus terwijl zij eerder hadden moeten vliegen dan wij, zijn wij eerder gevlogen dan zij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Cryofiel
Het lijkt onlogisch dat mensen die geboekt hebben voorrang krijgen, maar het is een logisch concept, ook bij bijvoorbeeld de spoorwegen.

Als je voorrang blijft geven aan alle gestrande reizigers, dan breng je nog veel meer mensen in de problemen. Je krijgt dan een keten van vertraging waar je haast niet uitkomt. Het is slimmer om een vlucht normaal uit te voeren en de overcapaciteit (die er altijd wel is) te gebruiken voor het oplossen van de vertragingen. Het oplossen duurt dan iets langer, maar je vergroot het probleem in ieder geval niet.

Op het spoor geldt hetzelfde: ze proberen om vertraging tegen te gaan. Dat kan betekenen dat een vertraagde trein helemaal uitvalt. Lastig voor de passagiers van die trein, maar als je hem zou laten rijden zouden alle treinen daarna ook vertraging oplopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar de mensen die al hebben geboektook maar inderdaad eerst de gestrande passagiers dan de gereserveerde en dan de mensen die nog moeten boeken.