Hoe kan ik een lijst krijgen van alle vluchten die in een week van een bepaalde luchthaven naar een andere luchthaven gaan?

Ik wil weten welke vluchten er allemaal van Malta naar Amsterdam of Eindhoven gaan in een week, omdat er een kans in zit dat ik als een speer op het vliegtuig moet springen. Welke website biedt die functionaliteit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
tinus1969
9 jaar geleden
Ik zou -als je echt haast hebt- niet alleen kijken naar directe vluchten naar NL.

Antwoorden (3)

Geen overzicht van de hele week, maar wel een mooi (real-time) overzicht van alle recente en komende vluchten tussen twee luchthavens vindt je op flightaware.
Zo kan je redelijk eenvoudig zien welke maatschappijen op deze route vliegen en hoe frequent.

https://nl.flightaware.com/
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
Realtime is een beperking, want zo zie je vooraf alleen iets van wat nu onderweg is of binnenkort vertrekt.
Als de nood ineens aan de man is, dán maakt dit wel duidelijk dat je zonodig met de overstapverbindingen erbij relatief veel kansen hebt.
Kijk op de site van de luchthaven van malta

http://passengers.maltairport.com/en/flights.htm
Daar kan je zien welke vluchten er van en naar welke plaatsen zijn, en dat zijn er niet veel:

Air Malta 2x pw vanaf Einhoven
Transavia 1x pw vanaf Schiphol
Air Malta 4x pw vanaf Schiphol

Toegevoegd na 2 minuten:
Even op destination klikken, dan de plaats selecteren en dan de maatschappij. In die weergave kan je dan rechts op het blauwe labeltje switchen tussen vertrek en aankomst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
Tip: denk zonodig ook aan Brussel zelf als uitstappunt (treinverbinding vanaf luchthaven), en bijvoorbeeld Düsseldorf (idem).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even doorzoeken leert dat ook Ryanair vliegt, en dat er nog meer mogelijkheden zijn. Dus dit gaat niet werken. Eigenlijk niet grappig dat het zo lastig is om daar gewoon een lijstje van te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dusseldorf is inderdaad ook een optie.
Bordensteker
9 jaar geleden
Het werkt juist wél. Ik was tegelijk met iHave bezig, dus moest mijn antwoord achterwege laten, want het ontging mij dat iHave de vermelding van Ryanair gemist had.
Je hebt hem echter zelf al gevonden. Ik denk dat dit wel de beste benadering is.
"Dat er nog meer mogelijkheden zijn": wélke dan en waar vond je die? Uiteraard kan een computer niet zelf verzinnen welke omwegen of alternatieve bestemmingen jij allemaal voor lief wilt nemen ...
Voor dergelijke vragen zoek ik meestal op een site waarop je goedkope vluchten kunt zoeken. Bijvoorbeeld Swoodoo, waar ik goede ervaringen mee heb.

Je kunt zelf gaan klikken, maar je kunt ook op onderstaande link klikken voor een voorbeeld waarbij ik de meeste kliks al voor je heb gemaakt. Via die link kom je op een pagina die je alle vluchten laat zien van aanstaande maandag 13 oktober t/m zondag 19 oktober, van Malta naar Amsterdam.

Eventueel kun je nog aankruisen of je alleen in directe vluchten bent geïnteresseerd, of ook één of twee tussenstops accepteert.

Dezelfde zoektocht kun je toepassen om naar Eindhoven te komen in plaats van Amsterdam.

Op deze manier vind je alleen die vluchten waar nog plaats is, dus reeds volgeboekte vluchten vind je niet. Ik neem aan dat dat geen probleem is, wellicht wil je de volgeboekte vluchten zelfs niet zien.

Andere weken vind je door op de site te klikken, of door direct het URL aan te passen.

Behalve Swoodoo zijn er andere vergelijkbare sites waarmee je dezelfde resultaten kunt krijgen.