Waar kan ik een klacht indienen over geluidsoverlast van militaire vliegtuigen?

Wij wonen niet ver van de militaire vliegbasis in Leeuwarden. Maar er is op de gekste tijden is er behoorlijk forse geluidsoverlast. Waar is HET loket waar wie hierover een klacht kunnen indienen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zie hier: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/waar-kan-ik-melding-maken-van-geluidsoverlast-van-militaire-vliegtuigen.html

"De Koninklijke Luchtmacht heeft een Sectie Geluidhinder, waar uw klachten en opmerkingen worden geregistreerd. Zo kan de luchtmacht nagaan of er wellicht probleemgebieden bestaan en of er maatregelen moeten worden genomen om de geluidsoverlast te verminderen of te beperken. U kunt de klachtenlijn bereiken op telefoonnummer (0800) 022 6033. U kunt ook een klachtenformulier invullen op de website van Defensie. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lastige vraag. Maar je kunt een email sturen naar de luchthaven of een aangetekende brief. Ook kun je het ministerie van defensie aan schrijven Hieronder de link waar het contact mail in staat van de luchthaven veel succes
13 jaar geleden
Er is een actiegroep daar die zich ook verzet tegen de komst van de JSF vanwege extra geluidshinder. Neem eens contact met hen op. Samen bereik je meer.