zijn korte vluchten altijd kleine vliegtuigen?

Ik ben claustrofobisch en ga niet in kleine vliegtuigen( vliegtuigen waar 3 stoelen zijn een gangpad en weer 3 stoelen bijv. )
Vliegtuigen met 2 gangpaden gaat dan nog wel.
Maar zijn de korte vluchten zoals naar Spanje, Kreta, turkije altijd kleine toestellen?
Want het is zo zonde af en toe heb je zulke mooie aanbiedingen naar bijv die bestemmingen maar dan zijn het weer kleine vliegtuigen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zeker bij die goedkope(re) vakantievluchten is het bijna uitsluitend Boeing 737 en Airbus 320 (en 319/321), die allemaal 1 gangpad hebben en aan weerszijden 3 stoelen. Arke vliegt soms met hun 787 op Turkije, en Turkish Airlines vliegt ook met Airbus 340 en Boeing 777 op Schiphol maar ik weet niet naar welke bestemmingen. Vooraf geven de meeste maatschappijen ook geen garantie met welk type gevlogen wordt. Toegevoegd na 2 minuten: En je zou ook nog een Embraer 170 of 190 kunnen treffen, dan zijn er 2 stoelen aan weerszijden van het gangpad. Zelf heb ik ooit een vlucht gehad op een Embraer 145, dan is het 1 zitplaats, gangpad, 2 zitplaatsen. Toegevoegd na 23 minuten: Als steekproef heb ik even gekeken naar de vluchten van vandaag, Turkish heeft een vlucht naar Istanbul met een A330, en Arke een vlucht naar Ibiza met een 767 (beide zijn widebodies). Wat betreft vakantievluchten is Arke dus je beste kans.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100