Ik wil graag in 1 dag een retourvlucht maken, hoe pak ik dit aan?

Ik heb nog nooit gevlogen en iemand anders die ik ken ook niet.
We willen niet op vakantie, maar wel in 1 dag een retourvlucht maken om ooit eens gevlogen te hebben.

Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar ook een druk traject waar je na aankomst binnen 1 tot 3 uur de vlucht terug kan nemen.

Ik heb 0 verstand van vliegtuigen, maar wil graag weten waar de goedkope tickets zijn, en welk traject ik het beste kan vliegen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8K
Ritsuka
9 jaar geleden
Je wilt dus nergens heen, maar gewoon even heen en weer vliegen? Zonde van je geld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou beter op vakantie (ofzo) gaan naar Spanje,frankrijk...
1. Je geniet van de zon
2. je hebt dan gevlogen
3. doordat je 1 en 2 combineert, verspil je geen geld
Ritsuka
9 jaar geleden
Combineer het gewoon met een lang weekend weg of zo, naar London of Parijs. Anders is het ook erg milieuonvriendelijk, al die vliegkilometers alleen maar om het eens meegemaakt te hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka zonde van je geld en slecht voor het milieu?
genoeg mensen die nog vervuilerende dingen doen, voor de fun. (racen enzo) on topic. Ik zou een weekendje weg boeken, ik zou er niet van opkijken als dit GOEDKOPER is dan een retourtje dezelfde dag.

Antwoorden (1)

Wat je zou kunnen doen is op bijvoorbeeld www.vliegtickets.nl of www.cheaptickets.nl kunnen rondkijken naar vluchten op korte afstand zoals Schiphol - Londen. En dan gewoon heen en terug dezelfde dag invullen.

Ik zou dan gaan kijken in het laagseizoen, en niet nu in hoogseizoen midden in de zomervakanties.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ja, een (mid)dagje naar Londen zou ik ook aanraden.
Utrecht
9 jaar geleden
Is London nu net een relatief dure bestemming (populaire route = hoge prijzen).
Beter kijken op Ryanair vanaf bijv. Eindhoven.
Bordensteker
9 jaar geleden
Eigenlijk bent u voor een luchtvaartmaatschappij de ideale klant, want u wilt alleen maar vliegen, op en neer, en het maakt niet uit waarheen. Vroeger (lang geleden alweer) had onze grote blauwe KLM een prima aanbod voor deze categorie reizigers, want het was toen mogelijk om een vlucht op en neer te kopen zuiver om het vliegen eens mee te maken. De maatschappij keek dan op welke bestemming ze die dag ruim plaatsen over hadden en zette dan een aantal van zulke klanten op die vlucht. De mensen hadden uiteraard geen ingecheckte bagage bij zich, ze bleven op de bestemming bij het vliegtuig in de buurt en gingen meteen weer terug. Ik heb het her en der nagevraagd (KLM, KLM Cityhopper, Transavia, ArkeFly), en ik heb zitten kijken op de sites van Ryanair en Easyjet, maar een dergelijke mogelijkheid bestaat niet meer.
Tegenwoordig is vliegen vaak erg goedkoop, en wie wil vliegen kan overal naar toe. Daardoor is de groep mensen die graag eens willen vliegen zuiver voor de nieuwe ervaring niet interessant meer. Elke vluchtboeking begint bij de vraag waar je naar toe wilt, en wanneer, of toch wanneer ongeveer. Je moet dus zoals de anderen al aangeven toch maar zelf een of andere goedkope vluchtencombinatie uitzoeken. Daarbij kan het helpen om ook wat verder in de toekomst te kijken; er zijn vaak aanbiedingen voor erg weinig geld te krijgen als je geen haast hebt.
Let wel goed op dat je ook een vlucht terug op die dag kunt krijgen. De aanbiedingen zijn uiteraard vrijwel altijd gericht op ergens een paar dagen blijven.
Het is m.i. dus onontkoombaar om je te voegen in het boekingssysteem dat voor de grote groep reizigers geldt. Het is noch voor een luchtvaartmaatschappij, noch voor een touroperator gemakkelijk om zonder buitensporige extra kosten stoelen vast te leggen buiten dit verkoopkanaal om. Het gedoe met veiligheidscontroles speelt hier ook een rol in.
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik heb met behulp van www.skyscanner.nl een vlucht gevonden op 22/8 van Eindhoven (EIN) op en neer naar Kopenhagen (CPH), ik dacht met Transavia (maar ik heb het vluchtnummer daarvan niet opgeschreven), en ook een op 27/8 (HV 5961/HV5962). Met Ryanair was er een mogelijkheid op 19/8, ik meen naar Knock in Ierland (FR 4854 / FR 4853). Met wat geduld moet er voor een vaardige pc-bediener meer te vinden zijn. Als je op Skyscanner géén bestemming aangeeft, maar alleen een vertrekland en eventueel een vertrekluchthaven, dan krijg je diverse mogelijkheden die “recent gezien” zijn, en als bij nader inzien blijkt dat er mogelijkheden al vervallen zijn, dan word je doorverwezen naar andere aanbiedingen op de website van bijvoorbeeld de vervoerder die naar een bepaalde bestemming vliegt. Bij www.ltur.nl lukte het me niet om de website te overtuigen dat ik al zo snel terug wilde.