Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Telefoon moet in het vliegtuig uit, hoe zit het met Bluetooth en tablets?

Bij sommige vluchten word je verzocht je mobiel uit te laten gedurende de hele vlucht. Echter, geldt dit ook voor een tablet?

Daarnaast komt er nog iets bij: bij mijn tablet zit een Bluetooth keyboard, mag ik deze gebruiken? Het keyboard heeft een uitzendingsrange van max. 10 meter.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

het is afhankelijk van de maatschappij. Het is namelijk zo dat apparaten met een antenne kunnen storen met de navigatie en communicatie systemen van het vliegtuig. flightmode kan dus wel. Maar ook bluetooth zendt een signaal uit. Je zou het aan de desbetreffende maatschappij moeten vragen. Het is ook afhankelijk van het type vliegtuig. Sommige hebben er totaal geen last van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meeste maatschappijen vragen inderdaad om de electronica uit te schakelen.
Op elk aparaat zit meestal tegenwoordig ook de vliegtuigmodus maar de maatschappijen hebben het liefst dat je gewoon alles uitschakelt. Ook met vliegtuigmodus kan je nog storingen opwekken.
Ik zou er zowiezo voor zorgen dat je bluetooth ook uitstaat. En ach, als je niet zo'n lange vlucht hebt, waarom zou je het dan nodig hebben? ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding