Kun je vliegangst overwinnen?

Dennis Bergkamp stond bekend als de non flying dutchman.
Dit vanwege zijn vliegangst.
Vanavond heb ik een dvd van hem gezien en kwam de vraag op: kun je vliegangst overwinnen.
Zo ja, hoe?
En is het nee, waarom niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Veel Red Bull, geeft je vleugels;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar vleugels wil niet zeggen dat je geen vliegangst meer hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volg de cursus assertief met vliegenmeppers.

Het beste antwoord

Echte vliegangst is niet op te lossen, dan alleen met een pilletje XanaX... Is de vliegangst niet zo erg, dan kun je gaan trainen of gaan cursussen en dan lost het wel op, maar de diehards komen er niet vanaf... Denk je dat Dennis niet alles geprobeerd had?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat dacht ik inderdaad en daarom ook deze vraag.+
AWM
14 jaar geleden
Gelul. Genoeg mensen die na een cursus de rest van hun leven zonder angsten vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook genoeg mensen die er na een curcus toch niet vanaf komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (7)

Ja, maar eigenlijk alleen met cursussen.
Tik het woord 'vliegangst' in bij de zoekfunctie hier voor de adressen.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, ik dacht:waarom langer verstoppertje spelen?
Ja dat kan!
Er bestaan zelfs cursussen voor!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Er bestaan zelfs ook medicijnen welke bekend staan als vliegangstmedicijnen. Oxazepam is daar 1 van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door daadwerkelijk neer te storten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou dat is gelijk wel erg drastisch hahaha. Hoef je ook niet meer te vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar desalnietteplus effectief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whaahahaa. ja je hebt nooit meer last van vliegangst.
Er bestaan cursussen tegen vliegangst, maar ik denk niet dat je het kan overwinnen. Ik denk dat je er wel mee kan leren leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met wilskracht en doorzettingsvermogen is iedere angst te overwinnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat je vliegangst gecombineerd met claustrofobie of een andere angst? Dan is
Mind Tuning de meest effectieve methode om van je vliegangst af te komen.
Het resultaat percentage is meer dan 98,7% bij deze vorm van vliegangst.

Mind Tuning werkt snel en doeltreffend. Het gaat uit van het snelle leervermogen
van de hersenen. Er verschijnen geregeld berichten in de media over Mind Tuning.

De Telegraaf schreef al 10 jaar geleden: "Pieter Frijters opent ogen".

Dagblad De Standaard uit België schreef: "De energie, het charisma, de mensenkennis en zijn verregaande inlevingsvermogen zijn zonder meer uitzonderlijk". (Frijters Mind Tuning)

Niet vliegen

Dit is de meest voor de hand liggende oplossing. Vliegen is inderdaad geen eerste levensbehoefte. Als vliegangst je beperkt in wat je graag wilt dan is niet vliegen geen oplossing!

Want je wilt wel die promotie waarbij je twee keer per maand naar Londen vliegt. Je wilt graag jouw geëmigreerde kind zien en in je armen sluiten. Of op de koffie bij je zus die in Australië woont.

Rustgevende medicijnen
Alle medicijnen hebben bijwerkingen en zijn niet goed voor een gezond lichaam. Mogelijk werken ze niet of wordt je probleem erger. In het ergste geval brengen ze je hele bioritme in de war met alle gevolgen van dien. Begin er liever niet aan. Ze hebben een verslavende werking en je komt er moeilijk van af.

Vliegangst vanwege wantrouwen techniek
Begrijp je gewoonweg niet hoe het mogelijk is dat een vliegtuig vliegt? Zit daar de angst bij jou? Dan valt Stichting Valk te proberen. U wordt daar begeleid door klinisch psychologen.
Even googelen op vliegangst en je vindt een heleboel vliegangst trainingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt vliegangst wel overwinnen hoor, er zijn zoals al eerder gezegd allerlei curcussen voor en met een auto gebeuren veel meer ongelukken dan met een vliegtuig.
Als je nagaat dat er dagelijks heel veel vliegtuigen opstijgen en ze allemaal goed aankomen valt het nogal mee.
Het is inderdaad zo, dat als het fout gaat, je veel meer slachtoffers hebt. Maar het is over het algemeen genomen een veilige manier van reizen. Ik reis liever met het vliegtuig dan dat ik met de auto reis.
Probeer te ontspannen, kijk een film of lees een boek, maar maak jezelf niet gek in je hoofd.