Wat is de tweede luchthaven van Nederland?

Ik hoor vandaag in het journaal regelmatig langskomen dat Lelystad de derde luchthaven van Nederland moet worden. Dan ben ik heel benieuwd wat de tweede is.

Een korte zoektocht op google leverde zowel Eindhoven als Rotterdam op.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Antoni
10 jaar geleden
Raar: op pagina 107 van NOS Teletekst staat vandaag vermeld dat Lelystad de TWEEDE luchthaven van Nederland zal worden, niet de DERDE. Andere media vermelden wel de DERDE.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Antoni dat komt omdat zeg maar de plannen zo zijn om Lelystad Airport als 2e luchthaven te maken of dit ook gaat lukken is dus de grote vraag zeg maar. Ik zelf hoop dat deze airport gaat groeien want hij is ongeveer in het midden van NL dus is vrij goed bereikbaar .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wacht maar tot Enschede Airport weer opengaat... Dan wordt dat vast en zeker de nummer 1 luchthaven van eeeh... Oost-Nederland :)

Het beste antwoord

Dat is Eindhoven, onderstaande tabel geeft de aantallen aangekomen vluchten per belangrijke luchthaven in Nederland in 2012 weer:
Amsterdam Airport Schiphol 211.711
Eindhoven Airport 11.215
Rotterdam The Hague Airport 7.625
Maastricht Aachen Airport 2.728
Groningen Airport Eelde 1.018
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tinus1969
10 jaar geleden
Als aanvulling:
Het aantal passagiers geeft hetzelfde beeld (cijfers 2013, wikipedia): Amsterdam Airport Schiphol 52.569.200
Eindhoven Airport 3.392.916
Rotterdam The Hague Airport 1.590.144
Maastricht Aachen Airport 345 000 (2012)
Groningen Airport Eelde 201.721