Is Corendon nu een Nederlands of een Turks bedrijf?

10 jaar geleden
7.6K
Amadea
10 jaar geleden
Dus het hangt ervan af of jij de vakantieorganisatie of de luchtvaartmaatschappij bedoelt!
SimonV
10 jaar geleden
De luchtvaartmaatschappij is een onderdeel van de vakantieorganisatie.

Het beste antwoord

Het is iets ingewikkelder. De touroperator is Nederlands. Corendon Dutch Airlines is Nederlands. Corendon Airlines is Turks. De Turkse vluchten worden over het algemeen uitgevoerd door Corendon Airlines. Vluchten naar andere bestemmingen worden uitgevoerd door Corendon Dutch Airlines.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Turks. Corendon Airlines is een Turkse luchtvaartmaatschappij. Het hoofdkantoor staat in Antalya.
10 jaar geleden
SnakeEye
10 jaar geleden
Kunnen we op compensatie rekenen als het vliegtuig vertraging heeft, omdat het geen Europese vliegmaatschappij betreft?
Amadea
10 jaar geleden
Ja, want de Europese regeling is wél van toepassing:
Vertraging
- Indien een door Vervoerder uitgevoerde vlucht een Vertraging heeft van twee uur of meer voor alle vluchten van 1500 km of minder, van drie uur of meer voor alle vluchten binnen de Europese gemeenschap van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km, of van vier uur of meer heeft de Passagier in ieder geval recht op genoemde bijstand.
- In geval van een Vertraging tot na de geplande vertrektijd van tenminste vijf uur, heeft de Passagier op zijn/haar verzoek recht op restitutie van het Ticket voor het gedeelte of de gedeelten van de reis die niet zijn gemaakt en voor het gedeelte en de gedeelten die reeds zijn gemaakt indien verder reizen in het licht van het oorspronkelijke reisplan van de Passagier geen zin meer heeft, alsmede in voorkomend geval, een retourvlucht naar het eerste vertrekpunt.
- Indien er sprake is van Vertraging van een vlucht van meer dan drie uur ten opzichte van de geplande aankomsttijd, kan de Passagier tevens recht hebben op compensatie zoals bedoeld in de DBC-Verordening, alsmede van toepassing zijnde jurisprudentie. Vervoerder verwijst in dit verband naar de website van de Europese Commissie ( http://ec.europa.eu ).
http://www.corendonairlines.nl/vervoersvoorwaarden/#artikel11
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle Corendon vennootschappen zijn Nederlandse vennootschappen, ook al hebben ze vestigingen (filialen) in het buitenland.
Corendon is een Nederlandse, in Nederland gevestigde vennootschap met nevenvestigingen in zowel Turkije als Belgie.

Toegevoegd na 12 uur:
Op 15-jan-14 de vraag gesteld aan Corendon t.a.v. de directie
Mijne heren,
Wat zijn de statutaire vestigingsplaatsen van Corendon Holding respectievelijk haar dochtervennootschap Corendon Vliegvakanties?
Ik verwacht dat het Nederlands vennootschappen zijn. Klopt dat?

Ontvangen antwoord op 16 –jan-14
Corendon Vliegvakanties is gevestigd in Lijnden en is inderdaad een Nederlandse vennootschap.
Dit kunt u bevestigen bij de kamer van koophandel.
Met vriendelijke groet,
Mariska Nunes
Assistant to Atilay Uslu
Corendon International Travel B.V.
Postbus 349
1170 AH Badhoevedorp

Toegevoegd na 12 uur:
Ook uit de toevoeging B.V. in de naam blijkt dat het een Nederlandse vennootschap is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Dit antwoord had ik ook al gegeven.
Jammer van de moeite, want vraagsteller bedoelt Corendon Airlines...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt met antwoord een reactie?
Alle Corendon vennootschappen zijn Nederlandse vennootschappen, ook al hebben ze vestigingen (filialen) in het buitenland.
SimonV
10 jaar geleden
Ik had ook geantwoord dat Corendon een Nederlands bedrijf was, maar dit antwoord heb ik verwijderd omdat VS Corendon Airlines bedoelde en ik aannam dat Amadea gelijk had.
Dat lijkt dus toch niet het geval...
SimonV
10 jaar geleden
Op de site van Corendon Airlines staat: "Corendon Airlines is een Turkse luchtvaartmaatschappij met het hoofdkantoor in Antalya.".
Corendon Airlines is volgens jou toch een Nederlandse bedrijf?