mag ik meer gewicht meenemen in 1 koffer voor 2 personen?

ik mag 4 x 20 kilo meenemen in het vliegtuig, maar ik wil de kinderkleertjes verdelen over 2 koffers waardoor beide koffers nu net te zwaar zijn 23 kilo p/s maar uiteindelijk blijf ik onde de 80 kilo (46 is mijn totaal)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt vaak ook nog aan de vliegmaatschappij.

Antwoorden (3)

Het gewicht in de individuele koffers heeft, naar wat mij is verteld, te maken met de mensen 'achter de schermen' die de koffers gaan tillen. Voor hen mogen de koffers niet te zwaar zijn.
Dus nee, in principe mag dit niet.
Je zou wat spullen in de handbagage kunnen doen of toch een extra koffertje meenemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat inderdaad om de ARBO regels. +je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks
Neem even contact op met de maatschappij waarmee je vliegt, er zullen uitzonderingen zijn, maar mijn vader en stiefmoeder reizen altijd met 1 koffer, waar meer dan 20 kilo in zit, dat is tot op heden altijd goedgevonden, de ene koffer mag dan maximaal 40 kilo wegen voor 2 personen.

Toegevoegd na 1 uur:
1 Koffer voor 2 personen mag maximaal 32 kilo wegen, foutje dus.
Wel altijd even contact opnemen met de maatschappij waarmee je vliegt, zodat je weet of het bij hen ook is toegestaan. De meeste maatschappijen vind je op het internet, waar op hun site ook je antwoord op deze vraag te vinden is. Aangezien je de maatschappij niet noemt, is dit niet op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Needit mag niet maar volgens mij kan je dan extra bijbetalen. Maar als ik jouw was zou ik een extra koffertje meenemen of wat in de handbagage doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ieder wat in de handbagage doen, anders moet je bijbetalen!