Mag Chocolade bonbons mee in handbagage vliegtuig naar verenigd koninkrijk ?

Hallo, voor een chique beurs in London heb ik voor de pers 50 mooie luxe doosjes met elk 2 bonbons gekocht( nee niet luchtdicht verpakt) ..maar nu twijfel ik of ik deze bonbons in mijn handbagage zal nemen zodat ze mooi gaaf blijven maar eventueel door de douane afgepakt kunnen worden of dat ik ze in mijn koffer zal stoppen en zeker weten dat deze koffer een fiks aantal keren onderste boven gesmeten gaat worden...hem beetje een dilemma. Wie wil mij een zinvol antwoord geven? Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Jf

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19K

Antwoorden (2)

Ik heb ook wel eens bonbons mee proberen te krijgen naar het buitenland,
helaas zijn de mijne inderdaad afgepakt,
De reden was :

- er kon alcohol in zitten,
- ze wilde testen of er geen drugs in zat.

heel slim om daar drugs in te doen, en ook heel slim om het te controleren,
Maar mijn bonbons waren stuk.
Conclusie, BonBons mogen niet mee tenzei ze verpakt zitten in een b.v. dekamarkt / albert heijn verpakking (Rechtstreeks vanuit een fabriek)

Toegevoegd na 3 minuten:
ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het geen gewone bonbons waren,
Er zat inderdaad alcohol in (maar wel een lage percentage)

daarnaast is de wet inmiddels aangepast?
we zijn nu 5 jaar verder.
Mijn moeder mag bijv wel gewoon fruit etc mee nemen...
Daar kan ook net zo goed drugs in verwerkt zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe zou dit mogen. Ik heb wel vaker chocola meegenomen bij mijn handbagage. Let er wel alleen op of deze chocola evt. alcohol in zit. als dit het geval is, zal de kans erg groot zijn at ze worden ingenomen. Neem anders voor de zekerheid contact op met het vliegtuigmaatschappij. Dan weet je het zeker :)