Gaan de beveiligingspoortje op het vliegveld af als je een koperspiraaltje hebt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (5)

Ja waarschijnlijk wel!
Koper is een metaal, en daar reageert het poortje op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben er 99,9999 % zeker van dat dit niet gebeurd, waarom:
_Het koperen deel is maar een draadje, te klein voor detectie.
_Mijn vriendin heeft er geen last van gehad.
_Heb het nooit van andere gehoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er zelf ook 1, en de detector is niet afgegaan hierdoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor! Ik heb een metalen kunstheup en op Schiphol en op de viegvelden waar ik landde en weer vertrok ging er nergens een alarm af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee op koper reageert hij niet.
Ook niet op goedkope metalen waar bijvoorbeeld goedkope riemen van zijn gemaakt.
Zelf kocht ik voor mijn werk altijd van die heel goedkope riemen met pisbakkenijzer.
Scheelde me steeds mijn riem af doen.

Overigens zou hij wel op een heup moeten reageren! Medewerkers op Schiphol met heup, knie of andere metalen prothese hebben een extra pasje om te voorkomen dat ze elke keer alles moeten laten controleren omdat men de oorzaak niet kan zien.