Mag je als particulier (in Nederland) militaire vliegtuigen (zoals straaljagers) bezitten en dus vliegen?

Laat geld hierbij even buiten beschouwing. Zo ja, welke vliegtuigen wel? Zo nee, misschien ergens anders in de wereld wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bezitten mag je in feiten mag vliegen mag een vliegbrevet ook. Hoe het voor de rest gaat weet ik niet, maar waar wil je opstijgen? En er zijn heel veel procedures want je mag niet zomaar het luchtruim in. Tip: infomeer je bij de LVNL (luchtverkeersleidingNederland) defensie (luchtmacht) en eventueel Eurocontrol

Antwoorden (2)

Militair wapentuig is verboden voor burgers hier vallen denk ik ook gevecht vliegtuigen onder, mss wel als de wapensystemen zijn verwijderd en onklaar zijn gemaakt wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor dat mag.
Want er zijn er in wel een aantal van. Echter zal al het militaire matrieel eraf moeten.
maar als je hem koopt is dat al gedaan.

De reden dat het eigenlijk maar heel weinig gebeurt is dat het echt enorm duur is m het te vliegen, onderhouden en om aan reserve onderdelen te komen.
Daarnaast hebben maar heel weinig mensen vliegbrevetten voor dit soort types vliegtuigen.