Op welke baan start en vetrekt de airbus A380 op 4 augustus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vandaag werd het toch de zwanenburgerbaan: http://www.nu.nl/binnenland/2872694/airbus-a380-geland-schiphol.html wel maf, op radio 1 stond half nl koppig aan de polderbaan te wachten terwijl ze elk half uur op het nieuws konden horen dat het de zwanenburgerbaan zou worden.

Het beste antwoord

Hij komt al vanaf 1 augustus dagelijks over vliegen en naar verwachting wordt het een Zuiden wind. Dit betekent dat hij richting het zuiden zal moeten landen. Hiervoor is de Polderbaan de enige samen met de Zwanenburgbaan.

"Minimale baanlengte voor een A380 is 2950 meter, 5 banen op schiphol zijn dus lang genoeg... Weet niet hoe het zit met het gewicht, maar veronderstel dat de kaagbaan ook een goede optie is voor de A380."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol ja op 10k m

Andere antwoorden (3)

Dat is helemaal niet bekend, dat ligt aan de windrichting etc:

"Regelmatig ontvang ik vragen per e-mail of ik weet op welke baan een bepaald toestel bijvoorbeeld de volgende dag landt of vertrekt. Daar is wel een globaal antwoord op te geven. Je moet weten dat vliegtuigen zo veel mogelijk tegen de wind in starten en landen. Je kunt op pagina 704 van teletekst kijken wat de verwachte wind wordt. Verder is het in de regel zo dat de Kaagbaan en de Polderbaan het meest in gebruik zijn. Voorts is het belangrijk dat je weet dat er inbound en outbound pieken zijn. Bijvoorbeeld 's ochtends rond acht uur half negen zie je altijd op werkdagen dat er 2 banen open zijn om te landen en één om te starten (inbound piek) Je zult ook moeten weten hoe de verkeersleiding het verkeer over het algemeen toewijst naar welke baan. Een voorbeeld: Als de wind uit het noorden komt en de Polderbaan en Buitenveldertbaan startbaan zijn in noordelijke richting zul je begrijpen dat verkeer naar de USA via de Polderbaan gaat en dan links over IJmuiden naar het westen gaat. Een vliegtuig naar Duitsland of bijvoorbeeld China zal in dit geval in de regel van de Buitenveldertbaan vertrekken, om na het opstijgen meteen in oostelijke richting te sturen."
http://www.airliners.nl/Schiphol/banen.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij zal in ieder geval landen op de Polderbaan, aangezien de de enigste baan is die daar lang genoeg voor is. aangezien de polder baan 9/10 keer open is. neem ik aan dat hij ook val vertrekken vanaf die baan. anders moet je op 4-8 even op www.airlines.nl kijken. daar zal het zeker staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, vandaag landde hij toch op de zwanenburgerbaan!
Ik ga uit van Polderbaan daar die de juiste lengte heeft.
Op deze link echter zie je de realtime open banen.:

http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic