Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een dolk meenemen in een vliegtuig? als baggage

Ik was laatst in Marokko en ik had een mooie dolk gezien alleen was ik bang dat ik het niet mocht meenemen, Mag het dan wel als bagage?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dolk (met 2 snijkanten) is sowieso verboden in Nederland.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee, dat mag niet. Een vriend van mij wilde een keer een dolk meenemen uit India als souvenir, en die werd afgepakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Kijk maar:
Ruimbagage

Volgens richtlijnen van de Europese Unie mogen de volgende voorwerpen niet in het bagageruim van een passagiersvliegtuig worden meegenomen.


Puntige/scherpe wapens (voorwerpen)

Puntige of scherpe voorwerpen waarmee letsel kan worden toegebracht, zoals:

Bijlen en hakmessen
Pijlen en darts
Klimijzers
Harpoenen en speren
IJsbijlen en -priemen
IJsschaatsen
Knipmessen of stiletto’s met een lemmet van welke lengte dan ook
Messen, met inbegrip van ceremoniële messen, met een lemmet van meer dan 6 cm, van metaal of ander materiaal dat sterk genoeg is om als wapen te worden gebruikt
Vleesmessen
Machetes
Open scheermessen (m.u.v. veiligheids- of wegwerpscheermessen waarbij de mesjes in een houder zitten)
Sabels, zwaarden en degenstokken
Scalpels
Scharen en nagelschaartjes
Werpsterren
Gereedschap dat als steek- of snijwapen kan worden gebruikt, zoals boren en boorijzers, stanleymessen, gereedschapsmessen, alle zagen, schroevendraaiers, breekijzers, hamers, tangen, moer- en steeksleutels, soldeerapparaten.

Bron http://www.corendon.nl/content/default.aspx?contentid=491#scherp
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dergelijke dolk mag je in het ruim mee nemen. Echter, in Nederland is er een wapenwet, en de dolk zal waarschijnlijk onder de wapens vallen welke je niet zomaar in je bezit mag hebben. Dat moet je vantevoren goed controleren anders look je het risico dat deze bij controle op schiphol in beslag wordt genomen. Meenemen in het ruim van het vliegtuig is geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben een dolk meegenomen uit Turkije, dat mocht wel als we hem in de koffer deden en het zelf aangaven op het vliegveld. En hij hangt hier heel mooi in de kamer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding