Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe word het vliegverkeer verwerkt op heathrow?? om dat ze maar 2 start en landingsbanen hebben, gelukkig nooit geen ongelukken, maar toch...

Toegevoegd na 6 minuten:
ik weet dat heathrow het drukste vliegveld van Europa is, ook een van de drukste in de wereld is, daarom vind ik het knap dat er nooit geen ongelukken gebeuren, ik heb ooit gehoord bij het opstijgen dat de ene links weg draait de andere rechts weg draait, en dan heb ik het nog niet over de vliegtuigen die nog moeten landen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
871

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zij gebruiken een systeem dat in de USA ook veel gebruikt wordt.

Zodra een vliegtuig geland is rijdt een startend vliegtuig de baan op. Zodra de landende vacated( runway vrijgemaakt ) is kan het vliegtuig opstijgen. Nadeel is wel dat bij slecht weer of grote drukte dit minder snel werkt. Verder geeft dit ook last met zijwind omdat je niet kan draaien dan van baan.

Zo krijg je een rist vorm.
Overigens ligt er wel een 3e baan die niet meer gebruikt wordt. (enkel als taxibaan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Europese vliegvelden hebben het landingssysteem ILS en elk vliegtuig die naar een officieel vliegveld in europa wilt vliegen heet Xcross tegen lucht botsingen en het ILS systeem is een uitgebreide landings systeem die doormiddel van een systeem een automatische landingsroute geeft (handig bij slecht weer) de eerste baan is Baan Nr : 09L/27R en is 3902 Meter lang
de tweede is net iets langer voor grotere vliegtuigen Baan Nr : 09R/27L en is 3658 Meter lang
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding