Nee je mag geen scheermesje meenemen in je handbagage van een vliegveld. Een eenvoudige pincet is geen probleem net als een eenvoudige nagelknipper.

Toegevoegd na 6 minuten:
hier staat een complete lijst met voorwerpen wat niet mee mag in een handbagage (is een PDF file)

Toegevoegd na 12 minuten:
ik lees in de file dat
veiligheidheidsscheerapparaten of wegwerpscheerapparaten waarbij de messen in de huls zitten
WEL in een handbagage meegenomen mogen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, mag niet
Deze voorwerpen zijn strikt verboden in je handbagage:
Alle bij wet verboden wapens en wapenonderdelen
Alle puntige voorwerpen (scharen, nagelknippers, kurkentrekkers, boren, breinaalden, pijltjes,…) en snijdende of scherpe voorwerpen (messen, scheermessen, bijlen, ijsschaatsen, zagen,…)
Alle voorwerpen die elektroshocks kunnen veroorzaken
Zware werktuigen (bijvoorbeeld hamers, steeksleutels, knijptangen soldeerlampen,...);
Sportaccessoires zoals skistokken, baseballbats, hockeysticks, golfclubs, biljartkeus, tennisrackets
Duikflessen
Scherpe stokken
Schokbrekers
Elk voorwerp waarmee je een ander voorwerp kan afschieten (katapulten, slingers,…)
Namaakwapens of replica's;
Handboeien
Zwepen
Alle gevaarlijke producten (bijvoorbeeld ontvlambare vloeistoffen, vuurwerk, bijtende producten,...)
Chemische producten en gassen die mensen kunnen uitschakelen (pepperspray, traangas, kwik, brandblussers,…)
Verf en verfoplossers
Insecticiden
Alle vormen van gas

Pincet staat er niet specifiek bij, maar ik zou het er niet op wagen
12 jaar geleden
Pincet mag denk ik niet ( ga er van uit dat het onder puntige voorwerpen valt). Scheermes alleen als het een veilig scheermes of wegwerpscheermes of een scheermes met mesjes in een houder betreft.
Ik weet niet of ze er een probleem van maken bij de douane, maar dat is een gok die je zelf maar moet nemen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt eraan waar je heen gaat. ik persoonlijk zou het binnen europa wel meenemen. laat ze maar mijn tas overhoop halen voor een pincet en een scheermesje. en dan zeg ik gewoon dat ik niet wist dat ik dat niet mee mocht nemen. ik heb laatst naar spanje ook gewoon mijn scheermesje en pincet meegenomen.