je mag als je gaat vliegen(vliegtuig) toch gewoon je eigen eten meenemen?

Maakt toch niet uit hoe lang de vlucht duurt?! Zoals chips ofzo.. Broodjes ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.6K

Antwoorden (6)

Meestal krijg je die in het vliegtuig zelf, anders zijn er zakjes voor of moet je het even navragen bij de check in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk mag je je eigen eten meenemen. De etenswaren die je in charters kan kopen zijn peperduur. Je mag echter niet je eigen drinken meenemen dus een lege fles mee door de veiligheidscontrole nemen en aan de andere kant vullen met water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de andere kant van de veiligheidscontrole heb je op schiphol tegenwoordig geen gelegenheid om vloeistoffen te kopen of uit de kraan te vullen.
De securitycheck is direct bij de gate.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van je bestemming vindt de veiligheidscontrole
op en ander plek plaats, in principe:
Schengenlanden: Gelijk na de incheckbalies
Niet Schengenlanden: Bij de gate Vandaar dat de ervaringen bij de security check verschillen. Bron: http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/CheckinControles/ControlesBijVertrek.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan na de veiligheidscontrole nog naar de WC en daar je fles bij de kraan vullen.
Ja dat mag. En je kunt 'drinken' meenenen door fruit of groente met veel water mee te nemen. Mandarijntjes, komkommer, tomaten. Of het in flesjes vsn max 100 ml doen (max tien maar let op ook lippenstift labello creme enzo tellen mee in deze tien).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon snoep in je tas doen, ik neem altijd chocola of dropjes mee ofzo, en broodjes kan je er dan ook wel in doen maar moet het wel goedblijven:s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je je eigen eten wel of niet mag meenemen hangt van de maatschappij af.
De meeste Vliegtuigmaatschappijen laten het toe doch er zijn wel degelijk uitzonderingen.

Lees dus goed de Algemene Voorwaarden of vraag het na bij je reisagent.
Er zijn Vliegtuigmaatschappijen waar men het meenemen van eten in de hand bagage NIET toelaat.
Ik heb het onder andere in de States ervaren.
Ik wist dat voeding meenemen niet toegestaan doch ik had nog een appelsien bij me die ik vóór het instappen wenste op te eten.
Mis poes want mijn appelsien werd bij het scannen van de handbagage in beslag genomen.
Ik maakte toen nog de bedenking dat het wel gek was dat ik hem 5 minuten voordien wel had mogen opeten en dat die wel mee had gemogen in mijn buikje.
Gelukkig had de douanier nog enige zin voor Humor want ik mocht nog een lachebekje op de pel van de appelsien tekenen.

Voor Alle zekerheid navragen dus als je naar bestemmingen buiten Europa reist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkele luchtvaartmaatschappij kan je verbieden je eigen eten mee te nemen, chips, broodjes, wat dan ook.
Een luchtvaartmaatschappij maakt zich alleen druk om goederen die de veiligheid in gevaar kunnen brengen.

Drinken of andere vloeistoffen kunnen afgepakt worden bij de securitycheck, maar erna kan je nog een fles vullen. Als je van Schiphol vertrekt naar een Schengenland, heb je de check al gelijk na het inchecken, en daarna kan je ook nog drinken kopen.

Mocht je eten overhebben en je wilt het het land invoeren waar je heen gaat, dan kan je wel te maken hebben met de douane van dat land. Het kan zijn dat je het eten wat je over hebt, niet het land mag invoeren waar je heen gaat.