Kan je bij vliegveld Dusseldorf afgezet worden of moet je altijd parkeren?`

Wij gaan binnenkort op vakantie en we worden met de auto naar vliegveld Dusseldorf gebracht. Nu ben ik aan het uitzoeken hoe we op het vliegveld het beste kunnen rijden, maar ik kom er niet helemaal uit. Op de site staat dat je naar een terminal parkeerplaats moet, maar het lijkt me toch dat er ook een soort plek is waar je kan stoppen om iemand uit te laten stappen en meteen weer weg kan rijden (soort taxi plaats). Dan hoef je ook geen kaartje te kopen voor parkeren enzo. Weet iemand of er zo'n plek is bij het vliegveld dusseldorf? En waar ongeveer?
Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Er is een kiss and fly zone. Als je aankomt rijden kun je een kaartje trekken bij de 2 rechtse poortjes. De 2 linkse poortjes gaan naar P1 kort parkeren.
Met het kaartje kun je 5 minuten in die zone blijven zonder te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor dat kan je moet dan de borden volgen van vertrek.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vertrek
Voor kortparkeerders die iemand op het vliegtuig willen zetten, is parkeerplaats P11 dichtbij Vertrek C beschikbaar. De geadviseerde maximale parkeerduur is 30 minuten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de vertrekhal kan je heel gewoon even stoppen, en mensen en bagage uitladen. Net zoals op Schiphol, waar ze dit 'kiss&ride' noemen. Dus gezellig ergens koffiedrinken en afscheid nemen vóór je het luchthaventerrein oprijdt, en dan snel uitladen en de wegbrengers doorrijden.
Fijne vakantie gewenst!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit Limburg vertrekken we uiteraard ook altijd vanaf Düsseldorf i.p.v. uit de het verre Holland. Je kunt direct aan de terminal mensen laten in of uitstappen. Je hebt wel verschillende niveaus, maar als je op het verkeerde niveau bent gestopt is dat geen probleem, want je kunt met de lift weer naar het juiste niveau.