Wat is deze ronde constructie op het vliegveld van Toulouse?

Coördinaten:
43°38'36.52" N 1°21'28.85" O

Link naar Google Maps:

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=43.643389,1.357198&spn=0.005171,0.010149&t=h&z=18

Picture for question
escape
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ronde hangar? Een UFO?

Het beste antwoord

Dit is een testfaciliteit in Toulouse voor het testen van de motoren van de Airbus zoals op deze foto te zien is met een A380:

http://www.flickr.com/photos/a380spotter/5763060774/

De constructie maakt het mogelijk vol gas te geven zonder de rest van de omgeving weg te blazen. Andere foto's:

http://www.flickr.com/photos/a380spotter/2233520160/

http://www.flickr.com/photos/a380spotter/3064693542/

Toegevoegd na 6 minuten:
Zon'n engine-run-up gaat ook wel eens mis, afbeelding, eveneens in Toulouse, ik meen in 2007.

De video is van zo'n engine run up.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zon'n engine-run-up gaat ook wel eens mis, afbeelding, eveneens in Toulouse, ik meen in 2007.

De video is van zo'n engine run up.

Toegevoegd na 19 minuten:
Er zijn twee omgevingen, de Bikini" run-up area" van de foto en in een afgeschermde run-up omgeving op de "St Martin Lagardere site".

Een "test" is:
- stationair draaien, langer dan 5 minuten
- motoren laten draaien op groter vermogen dan nodig bij start en taxi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Escape;

Als ik kijk naar de vormgeving van de andere gebouwen op het vliegveld van Toulouse lijkt het wel wat op een terminal in aanbouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een hangar.

Op plaatje 2 kun je heel duidelijk de lijnen zien die de vliegtuigen volgen.
Plaatje 1 is de streetview, en dat kun je vergelijken met plaatje 3. Dat plaatje heeft de titel: "Toulouse Hangar Door".

Als je naar de constructie kijkt komt dat overeen. Schuine stalen buizen ter versteviging van de constructie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Hij lijkt natuurlijk niet op de foto van die hangar, want hij is helemaal rond. En er zit geen dak op. En er zitten geen deuren in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vergist je waarschijnlijk wat in de afmetingen van dat ding, en die enorme cirkel. Alleen de buitenkant heeft een dak natuurlijk. Controleer het zelf met streetview. Ga met je poppetje rechtsonderin staan, en je kunt duidelijk zien dat het hier om hetzelfde gebouw gaat.
escape
12 jaar geleden
Het ding is precies 110 meter in doorsnee. Maar het heeft echt geen dak, je ziet de belijning doorlopen in de cirkel.
Ik vermoed dat de cirkel geopend kan worden door de hekken te laten draaien. Dat zie je ook in streetview vanaf de snelweg. Maar ik weet één ding zeker: dit is geen hangar. Wat het wel is weet ik oprecht niet, anders had ik de vraag niet gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk nog steeds dat je je in de enorme afmetingen van dat ding vergist. De buitenste rand van de halve cirkel is gewoon een enorm gebouw, en niet een smal randje of zo. Je zegt nu "het is geen hangar". Laten we nu eens aannemen dat mijn veronderstelling onjuist is, dat plaatje 1 en 3 iets met elkaar te maken hebben. Dan blijft toch dat er duidelijk lijnen op het asfalt zijn geschilderd, die overal op de hele luchthaven zichtbaar zijn? Als er geen vliegtuigen in dat ding horen, waarom hebben ze die lijnen dan aangebracht? Toch niet voor de lol? ;-) Een aankomsthal kan het ook niet zijn, want het ding ligt in de middle of nowhere. Typisch parkeerruimte voor vliegtuigen, of een ruimte waar onderhoud plaatsvindt.
escape
12 jaar geleden
Ik vergis me niet, hij is 110 meter in doorsnee. Dat kun je nameten in Google Earth.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuses. In mijn enthousiasme had ik over je eerste zin heengelezen. ;-) Als jij het hebt nagemeten, geloof ik dat direct. Blijft over, waarom liggen die strepen daar. Als de buitenste rand (het gebouw in halve cirkelvorm) dan vrij klein is, en er geen vliegtuigen in kunnen, dan zou je je ook kunnen voorstellen, dat de vliegtuigen gewoon in de open lucht worden onderhouden. En dat in het gebouw simpelweg alleen al het gereedschap ligt. Ik studeer nog even verder....;-)
Op de link hieronder staat nog een foto (ook de 2e foto hieronder) van hetzelfde constructie. Er staat frans commentaar bij, heb het vertaald, maar is nog onduidelijk.
Waarschijnlijk gaat het om een geluidswal, zoals te zien op de foto hieronder (er staat Toulouse bij de url van de foto, maar weet niet zeker).