Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er met de terugreis van je vlucht in dit geval?

Afgelopen woensdag zou ik op vakantie gaan, de vlucht die ik had geboekt (Ryanair, Rome Ciampino) werd geannuleerd wegens een communicatiestoring op vliegveld Eindhoven. Er werd je de mogelijkheid geboden om de vlucht op een andere dag te 'herboeken', of om je geld terug te krijgen. Stel je voor je zou diezelfde dag nog naar Rome willen maar dan met een andere vliegmaatschappij (vanaf een ander vliegveld, Amsterdam en in mijn geval met Easyjet). Zou de terugreis van Ryanair dan automatisch geannuleerd worden, omdat je de heenreis niet gebruikt hebt? (deze was namelijk geannuleerd) (want dat is toch het principe van een retour, benut je de heenreis niet dan wordt de terugreis automatisch geannuleerd). Ga ervan uit dat ik voor die geannuleerde heenreis m'n geld zou terugvragen en dus wel terug zou gaan met Ryanair, dus heen met Easyjet en terug met Ryanair. Of is het niet mogelijk om van alleen de heenreis je geld terug te vragen bij Ryanair?

Achteraf heb ik gewoon de heen- en terugvlucht geannuleerd en m'n geld teruggevraagd en een nieuwe geboekt ;), maar ik was er gewoon benieuwd naar. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wordt automatisch alles geannuleerd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je krijgt je terugvlucht ook terugbetaald, omdat die is gekoppeld aan je heenreis.
Zie hieronder in de voorwaarden:
http://www.ryanair.com/doc/faqs/eu261-nl.pdf

Bij 2A staat dat je kan kiezen voor terugbetaling voor de gedeelten van de reis die niet zijn gemaakt. Daaronder valt ook de terugvlucht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding