Staat een APU aan tijdens het vliegen?

Ik weet dat de APU (auxillary power unit) gebruikt wodt om de motoren op te starten. Maar heeft hij tijdens de vlucht nog een functie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Vorige antwoord was 99% goed. Apu staat uit tijdens een normale vlucht en de motoren leveren bleed air voor het airco systeem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wikipedia zegt:
APU's hebben ook andere functies. Zo leveren ze de stroom voor het aandrijven van de elektrische systemen aan boord voordat het vliegtuig vertrekt, Verder levert de APU pneumatische druk om de airconditioning systemen aan te drijven. Sommige APU’s zijn ook verbonden aan een hydraulische pomp, zodat monteurs en crews het vliegtuig deels kunnen besturen zonder de hoofdmotoren te hoeven starten. Dit systeem kan ook als backup worden gebruikt indien de motor uitvalt tijdens een vlucht.

Dus tijdens de vlucht dient de APU voor de airconditioning en voor als de motor uitvalt.