Het ligt op niet al te lange afstand van Amsterdam, is goed bereikbaar, en bovendien is de Haarlemmermeer een groot, vlak stuk land, waar in de tijd dat Schiphol werd gebouwd nog ruimte zat was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha totdat er mensen gingen wonen die later beginnen te klagen over overvliegende vliegtuigen :P
Ik denk dat je dan terug moet naar de tijd dat de keuze al is bepaald voor "Schiphol Oost" als voorloper van het huidige Schiphol.
Als voorloper van'" Schiphol Oost" is Schiphol overigens gestart als militair vliegveld.
In de ingepolderde Haarlemmermeer (1852) was toen (1916) voldoende (goedkope) ruimte, is redelijk centraal -kort op Amsterdam- gelegen en voor eenieder goed bereikbaar. Had / heeft aanvliegroutes die kort op de kust liggen (Noordzee) zodat dit relatief veilig was en voor zo min mogelijk overlast zorgde / zorgt.
Van oudsher zijn veel economische activiteiten afgestemd op én ontstaan dankzij Schiphol. Veel faciliteiten zijn in de Haarlemmermeer dus al aanwezig, daar waar ze voor een andere locatie nog gecreëerd of aangelegd zouden moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geweldig, die foto van Schiphol-Oost erbij!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nostalgie he!?
We hebben ongeveer dezelfde leeftijd Nieuwsgierig, dus ja.....met de fiets was een ritje "Oost" snel gemaakt.