Ik vlieg naar bangkok met china airlines. Ik ben187cm lang,wel slank. Ik hoorde dat de stoelen krap zitten?beenruimte?tips?

Verder begreep ik dat je achterin 2persoonsplekken hebt, klopt dat? En er schijnt een tussenklasse te zijn, is dat duur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Heel veel luchtvaartmaatschappijen rekenen extra geld voor nooduitgang plaatsen (KLM rekend bijna 100 Euro).
China Airlines schijnt dat (nog) niet te doen.
Deze tekst plukte ik van hun site:

"Emergency exit stoelen

Voor deze zitplaatsen gelden strenge internationale veiligheidsregels, waaraan wij moeten voldoen. Vandaar dat deze plaatsen nimmer mogen worden gereserveerd voor: oudere mensen, kinderen, zwangere vrouwen, volwassenen met baby(s), minder validen, passagiers met medische indicatie, etc. Het betreft de stoelnummers op de B747-400: Economy class: 38 ABC/HJK, 47 ABC/HJK en Dynasty (Business) Class- 10 AB/JK (Upper-deck).

Per 01 augustus 2007 is officieel door de Taiwanese overheid een nieuwe verordening van kracht geworden. De zogenaamde 'emergency exit row seats' mogen om strengere ingevoerde veiligheidsredenen (CAA) niet meer van te voren worden vastgelegd. Deze maatregel is van toepassing op alle Taiwanese luchtvaartmaatschappijen. Deze luchtvaartmaatschappijen hebben de moge-lijkheid geboden gekregen om een stoelpreferentie in de reservering te zetten, maar kunnen pas tijdens de check-in deze zitplaatsen aan eventuele passagiers toewijzen."

http://www.china-airlines.nl/serviceeninformatie/Reserverenvanplaatsen/tabid/72/portalid/0/Default.aspx

Kortom: ik zou als ik jou was er even een belletje naar China Airlines aan wagen en je probleem uitleggen.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet extreem onder de indruk ben van de lengte van 187 centimeter, dat is niet echt extreem lang. Ik vrees dan ook dat je veel concurrentie hebt voor die plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Ik ben ook niet extreem lang nee, slapen in een gewone stoel is wellicht de beste optie

Andere antwoorden (3)

Vraag om een plek bij de deur. Dat is halverwege en dan heb je plenty been ruimte. Ook achter het toiletblok halverwege zit je goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Moet je wel hopen dat ze die plekken geven, dat je er niet extra voor moet betalen (veel maatschappijen verkopen die plekken voor € 50 extra), en dat ze niet zijn gereserveerd voor veelvliegers. Meestal zie je dat er kleine oudjes op die ruime plekken zitten, en dat de mensen met lange benen zich een trombose moeten proppen op stoelen waar ze domweg niet tussen passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je daar extra voor betalen? Gewoon vriendelijk vragen denk ik. Cathay pacific doet daar niet moeilijk om. Tenzij er mensen met kinderen boarden. Die gaan dan voor.
Cryofiel
13 jaar geleden
Het ligt aan de maatschappij. Bij sommigen moet je extra betalen, bij andere moet je het vriendelijk vragen, bij weer andere moet je zorgen dat je het eerste incheckt, weer andere maatschappijen geven die plaatsen aan veelvliegers met veel veelvliegerpunten of aan gezinnen met kinderen.
In bijna alle vliegtuigen is de beenruimte krap. Maar je kunt altijd proberen bij de nooduitgangen te komen zitten. Dat moet je wel reserveren.

Hierbij een site waar je info kan vinden over beenruimte enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op vernoemde site kijken, en zo vroeg mogelijk via internet inchecken. Afhankelijk van de klasse kan je de stoel nog veranderen , of iemand anders claimt de stoel die op je ticket staat.