Waar blijft de ontlasting/urine als we gebruik maken van toilet in vliegtuig?

Laatst zat ik op toilet in het vliegtuig en vroeg me af waar alles blijft, zweeft het echt zo door de lucht....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
46.3K

Het beste antwoord

Tijdens het doortrekken van de vliegtuig-wc zuigt het toilet alles in de pot op, je hoort dit dan ook duidelijk. Net een forse stofzuiger! Jouw uitwerpsel(en) schiet(en) door die zuigkracht via een leidingstelsel door het toestel, en belanden uiteindelijk in een grote cassette of tank achterin het vliegtuig. Deze cassette bevat een vloeistof die alle uitwerpselen chemisch afbreekt. Zodra het toestel na de landing wordt 'afgehandeld' op het platform, zal de tank worden geleegd en het systeem worden gereinigd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vroeger wel. Tegenwoordig wordt het gewoon opgevangen als bij een chemisch toilet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt opgevangen in een tank .
En bij een landing wordt die tank geleegd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroegerr wel, maar men kon het spoor van uitbraken van besmettelijke ziektes volgen langs de luchtvaart routes.
Daarom moet menselijk afval nu worden opgevangen in containers, die op de luchthaven worden geleegd of vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt hier ook gezegd dat het ooit gewoon de lucht in zweefde. Nu ben ik al meer dan 20 jaar stewardess en heb ik dat nooit meegemaakt.
Wat ik nog wel heb meegemaakt bij oude toiletten is dat de wc (ja, heel vies) werd doorgespoeld met oude urine.
Bij het vertrek van het vliegtuig was de tank gevuld met blauwe vloeistof, iemand ging naar het toilet, dat kwam er dan bij, een volgende ging en het toilet werd doorgespoeld met een mengsel van de blauwe vloeistof en de urine van de passagier ervoor, enzovoort, enzovoort.
Soms trok de wc niet goed meer door, dan was (nog viezer) op een of ander manier die tank leeggeraakt. Je moest er dan een aantal liter water in gooien, dan kon die weer door trekken.

Maar tegenwoordig heb je dat niet meer.