Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar blijft de ontlasting/urine als we gebruik maken van toilet in vliegtuig?

Laatst zat ik op toilet in het vliegtuig en vroeg me af waar alles blijft, zweeft het echt zo door de lucht....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
46.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tijdens het doortrekken van de vliegtuig-wc zuigt het toilet alles in de pot op, je hoort dit dan ook duidelijk. Net een forse stofzuiger! Jouw uitwerpsel(en) schiet(en) door die zuigkracht via een leidingstelsel door het toestel, en belanden uiteindelijk in een grote cassette of tank achterin het vliegtuig. Deze cassette bevat een vloeistof die alle uitwerpselen chemisch afbreekt. Zodra het toestel na de landing wordt 'afgehandeld' op het platform, zal de tank worden geleegd en het systeem worden gereinigd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vroeger wel. Tegenwoordig wordt het gewoon opgevangen als bij een chemisch toilet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt opgevangen in een tank .
En bij een landing wordt die tank geleegd .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroegerr wel, maar men kon het spoor van uitbraken van besmettelijke ziektes volgen langs de luchtvaart routes.
Daarom moet menselijk afval nu worden opgevangen in containers, die op de luchthaven worden geleegd of vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt hier ook gezegd dat het ooit gewoon de lucht in zweefde. Nu ben ik al meer dan 20 jaar stewardess en heb ik dat nooit meegemaakt.
Wat ik nog wel heb meegemaakt bij oude toiletten is dat de wc (ja, heel vies) werd doorgespoeld met oude urine.
Bij het vertrek van het vliegtuig was de tank gevuld met blauwe vloeistof, iemand ging naar het toilet, dat kwam er dan bij, een volgende ging en het toilet werd doorgespoeld met een mengsel van de blauwe vloeistof en de urine van de passagier ervoor, enzovoort, enzovoort.
Soms trok de wc niet goed meer door, dan was (nog viezer) op een of ander manier die tank leeggeraakt. Je moest er dan een aantal liter water in gooien, dan kon die weer door trekken.

Maar tegenwoordig heb je dat niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding