Niet meer of minder dan een volwassen persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinderen zijn kwetsbaarder dan volwassen omdat ze kleiner zijn, (een kind "plet"je sneller dan een volwassene)

maar kinderen zijn ook minder kwetsbaar dan volwassenen omdat ze kleiner zijn (ze hebben minder ruimte nodig, volwassenen zitten eerder levensbedreigend klem)

wat zwaarder telt hangt af van het type ongeluk.
13 jaar geleden
Als de noodlanding voorbereid kan worden, kunnen kleine kinderen (tot twee jaar ongeveer) hun babyzwemvestje aangetrokken krijgen, dat, opgeblazen, als een soort 'buffertje" tegen schokken kan dienstdoen.
En, als de ouders zo verstandig zijn het aan te nemen van het cabinepersoneel : opgerold in een deken, met de voeten van de ouders op de deken, en dan de baby op de grond, voorkomt, dat de baby al te erge schokken krijgt.
Maar de meeste ouders willen het kind vasthouden....ze vergeten dan, dat een 10 kg zware baby door de G-forces wel eens 90 kg kan worden, en dan houd je zo'n kindje moeilijk vast, natuurlijk. En zo'n verlengriempje kan dan enorm snijden in het buikje van een baby/klein kind.

Maar verder hangt het van zoveel factoren af, hoe een crash plaatsvindt, in hoeverre de crash te overleven valt...
Dus een iets betere kans hebben kleine kinderen wél, net zoals het cabinepersoneel, dat met de rug in de vliegrichting zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks, want hij crasht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een kind minder massa/minder gewicht heeft dan een volwassene/groter kind kan de klap minder hard aankomen. Anderzijds zijn de beenderen dunner en dus breekbaarder. Wat een pluspunt kan zijn is dat kleine kinderen minder bewust dus minder gespannen kunnen zijn, meer ontspannen en meer meegeven. Het hangt van alle feiten en omstandigheden af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ergens gelezen dat het wel meer is dan een volwassene.het zou komen omdat een kind niet het gevolg inziet van de ramp die er gaat gebeuren.het kind zet zich daarom niet schrap.een volwassene daarin tegen doet dit wel,het heeft volgens mij ook nog iets te maken met schrap zetten zodat je lucht in een keer uit je lichaam wordt geperst bij een ramp,en de botbreuken als je je niet schrap zet ben je flexibeler.