wat is het veiligste vervoermiddel?

er wordt beweert dat vliegen het veiligste vervoermiddel is,maar is dit ook echt zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.7K

Het beste antwoord

De luchtballon is in Nederland het veiligste transportmiddel. ‘Veiliger nog dan reizen per vliegtuig of trein’, stelt woordvoerder Ballonvaren Joop de Wild van de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

niet altijd...maar op zich is een vliegtuig wel heel erg veilig gemaakt maar je weet nooit wanneer een vliegtuig crasht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en je weet ook nooit wanneer je een ongeluk krijgt met de auto, fiets, bus of boot. Sorry wat een onzin antwoord.
Ja dat is zo! Er gebeuren relatief weinig ongelukken met vliegtuigen als je kijkt naar hoeveel er per dag vliegen en hoeveel er neerstorten. Het enige nadeel is dat wanneer er 1 neerstort er gelijk veel doden vallen. In het verkeer vallen meer doden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kinderwagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja !
Als je het aantal kilometers dat met vliegtuigen wordt afgelegd, in combinatie met het aantal passagiers dat wordt vervoerd neemt, is vliegen de veiligste manier van reizen.
Nadeel is wel dat als het eenmaal fout gaat, het vaak veel slachtoffers betreft en dit de voorpagina's haalt.
B.v. alleen in Nederland vielen in 2009 al 790 verkeersslachtoffers. Dit is aanzienlijk meer dan de negen 'vliegslachtoffers' bij Turkish Airlines die dagenlang het nieuws beheerste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kijkt naar het aantal doden en de kilometers die ze afleggen, dan is vliegen het veiligst. Verhoudingsgewijs leggen vliegtuigpassagiers veel kilometers af en gebeuren er weinig ongelukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je bedoelt of er doden vallen, dan denk ik dat het veiligste vervoermiddel de lijkwagen is. als je bedoelt of er ongevallen gebeuren, dan denk ik dat voetgangers het beste af zijn. Vooral gezien het enorme grote aantal keer dat men te voet op reis gaat. het zijn weliswaar vaak korte afstanden maar het aantal ongevallen per reis bij voetgangers lijkt me minimaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het rapport van het European Transport Safety Council waar onderstaande cijfertjes uitkomen stamt uit 2003.

Het hangt natuurlijk af van hoe je kijkt:
De trein en het vliegtuig ongeveer even veilig +/- 0,035 doden per 100 miljoen reizigerskilometer.
Maar per reistijd staat de trein bovenaan, gevolgd door de veerboot en de burgerluchtvaart. Respectievelijk 2, 8 en 16 doden per miljoen reizigers uren

Voor het rapport zie de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed de enige met een bron in plaats van alleen maar woorden.
Het 'oer' vervoermiddel: Onze voeten......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het veiligste vervoermiddel is ongetwijfeld de lift, de kans dat daar een dodelijk ongeluk mee gebeurt is nl. nihil de per reis afgelegde afstand is natuurlijk niet groot maar met alle bewegingen samen legt men toch redelijk wat km af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Dit had ik ook willen antwoorden - gerekend per reizigerskilometer is de lift het veiligste vervoermiddel.
+ voor jou.
De roltrap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De passagierslift is met afstand het veiligste vervoermiddel ter wereld. Het safety record van liften is ongeëvenaard. Gemiddeld gaat slechts één op de 12 miljoen ritten met een lift gepaard met een onregelmatigheid. Meestal betreft het dan ook nog eens een akkefietje, dat geen slachtoffers veroorzaakt en gemakkelijk kan worden verholpen, zoals liftdeuren die niet open gaan of een liftcabine die halverwege twee verdiepingen blijft hangen. Geen enkel ander vervoermiddel komt qua veiligheid maar in de buurt van de lift. Zelfs roltrappen zijn onveiliger.