In de laatste jaren van de periode, dat je de achterkant van een postzegel vochtig moest maken om hem te kunnen plakken, werd er waarschijnlijk een sythetische lijm gebruikt.
Maar voor de komst van synthetische lijm werd meestal Arabische gom gebruikt. Een eigenschap van Arabische gom is namelijk, dat deze plakkerig wordt als hij vochtig wordt.
2 weken geleden