Wat moet ik doen met een pakketje voor de buren dat zij niet komen afhalen?

Ik heb een pakketje voor de buren aangenomen maar zij komen het niet afhalen. Wanneer ik aanbel wordt er niet opengedaan.
Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
Amadea
3 jaar geleden
Schuif een briefje bij hen onder de deur door dat je het terugstuurt als ze het pakket over zoveel dagen nog niet hebben opgehaald.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat is een goed idee. Ga ik zo even doen. Bedankt voor je tip !

Antwoorden (2)

Er zijn drie mogelijkheden.
1. Kunnen de buren de bel wel goed horen?
2. De buren kunnen al een tijdje niet in de woning zijn (geweest.
3. De buren kunnen niet in staat zijn bij de voordeur te komen.
Als het te lang gaat duren, schakel dan een wijkagent in. Die kan advies geven of actie ondernemen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.
SentWierda
3 jaar geleden
Voor de mingever: alle drie mogelijkheden komen vaak voor.
1. De bel is wel goed hoorbaar in de hal maar niet in een afgesloten vertrek met bijv. luide muziek.
2. Alleenwonenden kunnen langdurig afwezig zijn vanwege een latrelatie of plotselinge ziekenhuisopname. Een latrelatie in coronatijd kan tot langdurig verblijf elders leiden.
3. Alleenwonenden kunnen niet in staat zijn bij de voordeur te komen omdat ze zijn gevallen en niet overeind kunnen komen. Of omdat ze hoarder zijn. Beide situaties heb ik bij naaste buren meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het briefje onder de deur heeft gewerkt. Het pakketje is zojuist opgehaald.
De jonge vrouw durfde niet alleen aan te bellen en heeft gewacht tot haar vriend mee kon komen.
Bedankt voor de reacties.
LeonardN
3 jaar geleden
@SentWierda "Voor de mingever: alle drie mogelijkheden komen vaak voor." Dat ontken ik niet, maar dan ben je veel meer bezig met de vraag:
Hoe komt het dat mijn buren niet opendoen als ik aanbel? Een wijkagent inschakelen (is dus een antwoord op de vraag zoals gesteld) is iets wat ik een beetje als een overdreven actie zie en zeker niet als de enige.
-Nogmaals proberen met aanbellen (je kan elkaar weleens mislopen).
-Even een briefje door de brievenbus doen.
Lijken mij de logischere acties.
SentWierda
3 jaar geleden
@LeonardN. Dank voor de uitleg.
Een praktijkgeval: onlangs bleek dat ik al vele jaren een naaste buur had die hoarder is. Niemand in het wooncomplex wist dat, omdat iemand 'onzichtbaar' kan leven - vooral bij frequente langdurige afwezigheid. Ik had een klein vermoeden. Pas na het overlijden en tijdens de woningontruiming werd mij duidelijk dat ik toch beter jaren geleden al de wijkagent had kunnen inlichten en om raad had kunnen vragen.
1. Probeer nogmaals aan te bellen.
2. Doe een briefje door de deur en geef aan dat je al meermaals geprobeerd hebt het pakket af te geven. Wellicht kan je aangeven wanneer jij vaak thuis bent of je telefoonnr achterlaten.
3. Wachten tot ze wel langskomen.
4. Als alle pogingen falen kan je het pakketje vaak weer teruggeven aan de koeriersdienst als je die langs ziet komen.