Hoe laat moet ik een pakket naar een PostNL-punt brengen om er zeker van te zijn dat het op een dinsdag geleverd wordt?

In verband met een verjaardag wil ik dat het pakket op een dinsdag wordt geleverd. Het is in Amsterdam en ik verzend het ook vanuit Amsterdam.

28.9K
Amadea
3 jaar geleden
Daar kun je niet zeker van zijn. Je zou het eigenlijk op vrijdag moeten brengen, maar dan is er kans dat het al op zaterdag gebracht wordt.
Beter laat je het op de dinsdag door een fietskoerier bezorgen!

Antwoorden (1)

PostNl bezorgt doorgaans het pakket de dag nadat zij het pakket van de verzender hebben ontvangen.
Dat betekent, dat als je het pakket op maandag voor sluitingstijd van het postkantoor of van het PostNl servicepunt afgeeft, het pakket op dinsdag wordt bezorgd.
Maar houd daarbij wel rekening met de bezorgtijden van PostNl. Zij bezorgen tot 21.30 uur, dus je weet niet van te voren hoe laat het pakket wordt bezorgd. Als je wilt dat de jarige het pakket niet pas in de loop van de avond ontvangt, zou je ervoor kunnen kiezen om het al op zaterdag te versturen.
3 jaar geleden
grasmaaier
3 jaar geleden
Ik denk dat voor sluitingstijd van het postkantoor te laat is. Die pakjes worden denk ik 1x per dag opgehaald en dat is vast een stuk eerder dan sluitingstijd. Beter kun je het 's morgens vroeg brengen.
vraagBraak1
3 jaar geleden
Heb daarnaast zelf vaak ervaren dat er vertraging optreed. Dit kan een dag zijn, kunnen enkele dagen zijn. Van te voren kan je dit niet weten. Ook vaak gehad dat de postbode zogenaamd was langs geweest, terwijl dit niet het geval was. Met andere woorden, je weet het nooit helemaal zeker wanneer je pakketje aankomt. Maar de regel is een dag van te voren inleveren voordat de pakjes bij het afhaalpunt worden opgehaald door postnl. Deze tijden kun je vinden op de site.